söndag 28 september 2008

Tillbaka från semester med ny energi!

Var helt underbart att bara slappa, sola, bada och framförallt ÄTA till dukat bord, men måste villigt erkänna att vi fick lite hemlängtan de sista dagarna :-)
Skönt att komma hem till en härlig höst *älskar hösten* med ny energi, hur länge den nu varar, optimist ;-)

Nu har vi (mannen) i alla fall hunnit tapetsera, sätta lister mm. och jag (jag) har påbörjat operation "piffshopping". Nu saknas en hylla över bänken där min underbara Kitchen Aid står, har inte bestämt mig för om den ska vara i vitt eller oljad ek. Tror nog också att jag vill ha någon variant av två taklampor som hänger ner ovanför hyllan, hittat några snygga kandidater, vi får se hur vi ska lösa den biten *klurar*
Hade gärna slipat golven med så att dom blivit sådär ljust snygga med ruff träkänsla som vi har i vardagsrummet, men man kan ju inte få allt, eller?! Vi får se hur många fler hack i golven mannen står ut med innan han föreslår det själv *slug*


Jag har i alla fall hunnit köpa lite "höstpiff", matta och kökshanddukar i plommon från snirkla.se/, en underbar taklampa med vacker svart tygsladd från blacknwhite.dk/, som för övrigt är en av mina nya favoritbutiker med mycket fint, i härlig dansk stil som jag älskar.


3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Jösses vilket SNYGGT kök! Det måste du vara riktigt nöjd med! Ska bli kul att se vad det blir för hyllor. kram

Nettan sa...

Ojj, här har det hänt grejer sen ni kom hem, tapetserat, lister, ny matta & lampa mm.
Så snyggt det vart !!
Tittade upp till er när jag va till Pappsen, men ni ver ej hemma =0(
Kram Nettan

S o F sa...

Grattis till det fina, nya och moderna köket!

Ser hur bra ut som helst. Förstår att ni är nöjda.

Piffshopping älskar jag. Alla de där detaljerna som blir pricken över i:et.

Ha det gott!