måndag 14 april 2008

Varför ska det vara så svårt att välja?

Diskbänkar syftar jag då på, för jag har aaaldrig problem med det annars ;-) Sitter dag som natt (känns det som) och planerar köket och vet snart varken ut eller in! Ena dagen vill jag ha en ekskiva med nerfälld diskho andra en lång rostfri underhållsfri diskbänk. Men det jag gått och kärat ner mig mest i är en bänkskiva i lackad betong, så snyggt OCH så dyrt!
Nu börjar det dock luta mer åt en rostfri där jag sölar som mest och sedan en ekbänkskiva på övriga bänkytor, helst gärna en vitoljad...
Ni hör ju hur kluven jag är, varför måste det vara så svårt att välja?!
Vad har ni i era kök och vad skulle ni vilja ha om ni fått välja idag?



Bild från www.betongdesign.se

7 kommentarer:

snusans inredningsblogg sa...

Jag vet vad du menar, vi håller åxå på att välja bänkskiva och diskho... Vela vela... ;)

Gårdsromantik sa...

Jag vet PRECIS hur det känns - är i samma valvånda själv.
Tur nog så behöver jag bara 2x80 cm så jag lutar åt något stenmaterial.
Kram Maud

Livet i Gläntan sa...

Hej! Jag vet hur det är att planera köket. Det var nog det som tog mest tid i tankarna när vi byggde hus. Jag har en ekbänkskiva i laminat med nerfälld diskho med två hoar. Jag är jättenöjd med det och skulle fortfarande välja samma om jag valde idag. Det är toppen att ha två hoar för det blir alltid att man diskar något för hand eller att man står två personer samtidigt vid vattenkranen. Att vi valde laminat på bänkskivan beror faktiskt på att det är praktiskt. Då kan man "råka" ställa en varm gryta på bänkskivan utan att det syns (vilket jag gör nästan varje vecka). Du får gärna gå in och kika på mitt kök på min blogg. det finns bilder i någon av mina tidigare inlägg. Lycka till! Kram jessica

Inredningsgalen sa...

Låter konstikt men just diskbänken lägger jag inte märke till. Allt utom ek är snygg, visst ek är snyggt men så opraktiskt. Då kan man inte ställa blöta saker där, utan att den förstörs. Gillar rostfri, enkel utan mönster. Fast skulle jag göra det idag så skulle det bli en vit bräda med en vit proslinho!! Vitt är snyggt!

[ p e r l a n ] sa...

Det skulle nog helt klart bli en homogen laminatbänskskiva med underlimmad diskho med avställningsyta.
Jag skulle inte välja en träskiva. På tok för mycket arbete för att hålla den snygg tyvärr.

kram!

Sofie sa...

Nämen ni gör det inte lättare för mig *fniss*
NU vet jag varken ut eller in!

Kram på er! /Sofie

Sand mellan tårna sa...

Det är så supersvårt att välja, och vad man än väljer så tar det inte lång tid innan man hittar ngt annat!!! Suck! För drygt ett år sedan byggde vi nytt och jag höll på att bli tokig när jag valde kök, valet stog då mellan vitt eller ek. Det blev ek, med rostfria handtag, rostfria vitvaror och bänkarna blev ek. Idag hade jag nog valt granit elle rmera rostfritt, för dte är ett imla underhåll med all oljning och jag gillar att slabba i köket.... hihi. Skoj att få välja iaf.

Ha det gott! Kram L