onsdag 2 april 2008

Prisa skatteåterbäringen!

Förra året var det år jag pluggade och jobbade så fort jag fick chansen, dom drog då inte så mycket skatt, men jag orkade inte ringa till lönekontoret och säga att dom skulle dra lite mer... Har gått och funderat ett tag på HUR mycket jag nu skulle vara skyldig, inte skoj alls! Men så kom då skattebeskedet, eller ja, givetvis slängde jag mig på datorn så fort dom släppte uppgifterna på deras hemsida*ha ha* och till min stora förvåning landade summan jag skulle få TILLBAKA på över 10 000!!! Ja ni läste rätt, har man tur eller har man tur.
Hade inte i min vildaste fantasi trott att jag skulle få tillbaks så mycket pengar, då jag trodde jag låg högt på minuskontot!
Så nu har jag påbörjat min lilla "vill ha grejer"lista :-D Såklart står ju en Kitchen Aid högst på listan och sedan skulle jag nog vilja göra en liten minimakeover av sovrummet och shoppa ny klädförvaring dit!
Prisa Skatteåterbäringen!
Det här skåpet var fint, tydligen en nyhet på IKEA
Hemnes för 3195:-


Kanske får bli ett sådant då jag letat med ljus och lykta efter ett liknande fast med lite mer år på nacken och lite sliten charm, men som dock verkar omöjligt att finna :-D

Kram Sofie

13 kommentarer:

bitte sa...

nice

Flickan på landet sa...

Åh grattis :-)
Nämen har de kommit ut med ett så snyggt skåp nu på ikea när jag just har köpt ett annat :-( Jättesnyggt!!

Inredningsgalen sa...

Grattis! Själv har jag inte ens fått deklarationen ännu! hoppas på lita jag med eftersom vi har börjat titta på en resa till New York till hösten!

Under en vind sa...

Visst känns det som om man "får" pengarna trots att det är man själv som har betalat in dem! Jag vill också ha en kitchen aid för det jag får tillbaka.....

Ha en underbar dag!

Stor kram!

SEASIDE LIVING sa...

Oj, det var alldeles för länge sedan jag hälsade på hos dig! Så många fina inlägg!!

Skpåpet du visar är verkligen urfint! Skulle kunna tänka mig ett... Vet dock ännu inte om det blir någon skatteåterbäring här... Men vem skulle inte vilja ha en Kitchen Aid i så fall! ;)

Kramar från Jenny

etthusivitt sa...

Oj vad kul att få så mycket pengar helt oväntat!! Då kan man ju passa på att köpa sånt man önskat sig. Skåpet är verkligen jättefint, Ikea är minsann bra dom! Kitchen Aid vill jag också ha!! Får se vad jag får i skattepengar... Har ingen aning om det bli plus eller minus. Kram, Anette

"M" sa...

Vilken lycka...jag får ca700 kr tillbaka, alltid nåt...men skulle behöva ett par tusen att betala tandläkare å lite annat för...grattis..

Nettan sa...

Ja en del ska minsann ha tur ;0), själv får jag betala tebax 247:- riksdaler, straffet för att man é långtidsjukskriven...*fniss*...men det klarar jag nog =0)...
Lyllos dig...=0(, men det är du värd, efter allt du jobbat !!
Kram Nettan

HOME SWEET HOME sa...

GRATTIS SOFIE !!! Som att vinna på lotteri. Ibland kan det vara svårt att välja när man får lite extra att sätta sprätt på.
Vårkram /Bitte

SOFIE sa...

Åh vad kul! Förra året fick jag 14000, hur kul som helst! Pengar man inte räknat med ;) I år däremot är jag rädd att jag ligger minus =( Hoppas jag får en lika trevlig överraskning som dig =) Massa kramar!!!

dåren sa...

shit! jadu, att få pengar är aldrig fel :)

Jes/Vita villa vila sa...

Skatteåterbäring är aldrig fel :) Kul att unna sig något lyxigt! Skåpet är jättefint!

Kram/Jes

Aparelho de DVD sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If ossible gives a last there on my blog, it is about the Aparelho de DVD, I hope you enjoy. The address is http://aparelho-dvd.blogspot.com. A hug.