söndag 27 april 2008

Köksplaner



Hittar så många fina kök och jag kan inte bestämma mig!!! Att det ska vara så svårt att komma fram till ett beslut *gha*! Juni närmar sig, då den stora förvandlingen ska äga rum, och jag vet fortfarande inte riktigt hur jag vill att det ska se ut.
Men mina val har ändå minskat, jag vet nu att jag vill ha en porslinsho och stenskivor, men valet mellan mattsvart granit eller marmor har jag inte kommit fram till än...

Kungsäter Kök har mååånga fina kök, nu ska vi dock ha ett prisvärt kök ifrån IKEA och lägga krutet på detaljerna istället så som finare bänskivor mm. Men man kan ju få drömma och framför allt hämta massor av härlig inspiration!
Köket på bilden heter Gårdshorn och kommer från kungsaterkok
I det köket har man mixat marmor med svartbetsade ekskivor, kanske ett alternativ?!

Kram Sofie

18 kommentarer:

Nettan sa...

Det där köket va snyggt, tyckte dom svarta bänkskivorna bröt av väldigt snyggt !
Har haft M&J & P-nilla på Kaffe nyss, ska nu sätta mig & bläddra i " Hem Ljuva Hem " =0)
P.S * Fina MårbackaPelargoner * du köpt !
Kram Sis Nettan

Gårdsromantik sa...

Vi tar nog svarta bänkskivor - dom är visst betydligt tåligare. Vi valde ulriksdal från IKEA i ek som vi skall måla med linolja.

Kram Maud

Sand mellan tårna sa...

Att välja kök är ju det svåraste av alla rum.... tycker iaf jag! Jag hade en stor beslutsångest mellan vitt och ek. Till slut blev det ek och rostfritt. Idag bara drygt ett år senare hade jag tagit helt andra val..... visserligen är jag nöjd, men.... att glida runt på olika köksbloggar gör att man vill förnya minst varannan månad! hihi. Bilden är iaf supersnygg!

Ikväll visar jag Milles rum! Ha det gott! Kram L

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilken jättehärlig blogg du har!
Knepigt det där med skivan. Men jag skulle nog satsa på marmor, känns som något som man inte lessnar på alltför snabbt, somman kanske gör med den svarta kontrasten? Fast vaad vet jag?! ;-)

Ha det så gott!
Kram Hanna

Gårdsromantik sa...

Hej igen!

Det lutar nog åt svart Sangis från Bothnia Granith.
Jag har bloggat om både den och köksluckorna under rubriken:
Både solen och kreativiteten flödar.

Kram Maud

Saramedflera sa...

Hejsan
Fin blogg du har! Jag skulle nog inte kunna välja kök, det finns ju sååå många att välja på.
Kram Sara

Smått och gott hos Lina sa...

Vilket härligt kök! Det var riktigt snyggt med den mörka arbetsbänken.

Ha det bra!
Lina

Inredningsgalen sa...

Kan tänka mig att det finns en hel djungel utav kök där ute. Det är ju inget man byter så ofta så man får nog ta sin lilla tid och tänka efter. Köket på bilden är super fint!!

Roslagsdrömmar sa...

Förstår din beslutsångest.. det är något som man kommer få leva med en längre tid och då vill man ju verkligen få det perfekt. Men vad du än väljer så kommer det bli jätte fint : )

Sand mellan tårna sa...

Hej.

Tack för din gulliga kommentar, jag tycker ju förståss själv att jag har söta barn, men när någon annan skriver det blir jag gladig! =)

Kulören vet jag ej vad den heter, men jag har burken kvar ute i garaget, så om du vill veta, fråga igen så springer jag ut och skriver upp receptet på färgen. den är blandad av alcrofärg!

Ikväll skall jag inte sitta vid nätet hade jag tänkt, ett kort inlägg blev det oh sedan skall jag vara med familjen....

Kram L

Under en vind sa...

Vad spännande med köksförvandling!! Köket på bilden ser fint ut! DEt är roligast att drömma och planera....

Ha en mysig dag! Kram!

HOME SWEET HOME sa...

Oj vad det måste vara svårt att välja men jag tycker ni tänker helt rätt. Ikea har många snygga kök och marmor är så snyggt och lättskött. Ha en skön valborg och 1 maj Kram på dig Bitte

Lotta sa...

Hej!
Köket på bilden är jätte fint! Förstår att det är svårt att välja.. är på sätt och vis glad att köket i vårt hus, var så pass ok, så vi bara gjort mindre ändringar. Skulle aldrig kunna välja..
Trevlig valborg - eller glada vappen som vi säger här i finland!

Kram! Lotta

[ p e r l a n ] sa...

Hej snäckan!

Kikar in hos dig en kortis innan alla 'måsten' ska utföras idag! :)

Hoppas du får en riktigt skön valborgshelg nu!!
kram ♥

Villa elva-kulla sa...

Gillar köket på bilden. Vad spännande att få planera ett helt nytt kök.
Ha en trevlig helg!

/ Jennie

SOFIE sa...

Åhh så kul med nytt kök! =) Förstår att det är svårt att bestämma sig med allt snyggt som finns! =) Massa kramar!!

En inredoholic sa...

Förstår dig, det kan inte vara lätt.. finns ju hur mkt snyggt som helst!

Kram
Jannice

Kimmie sa...

ja, såg att du hade mycket tankar runt kök just nu :) det är verkligen en jungel... Det kommer mer inlägg ifrån köket inom kort. men kan ju berätta för dig att det är ett ganska modernt kök med bara lådor, vita släta lådfronter, rostfri bänk + ekbänk. tack snälla för din gulliga kommentar! blir så glad!

trevlig helg!

kram kimmie