onsdag 5 mars 2008

Spegelmissbrukare!

Kan man vara det tro?!?! I sådana fall är jag det *ha ha*
Var till min lokala inredningsaffär igår och dom hade fått in mycket vårfint, men även en omgång med speglar från House Doctor och där stod det en vit i den största modellen... Den var bara tvungen att få följa med mig hem, då jag har den lilla vita över skänken i hallen och har drömt i ett år snart om att komplettera med en i helfigur. Jag betalade illa kvickt och snabbade mig ur affären innan det sunda förnuftet tog överhand *hi hi* En liten betongkruka råkade även följa med av bara farten, det är något betong som jag går igång på *som Ernst skulle ha sagt* ;-) :-) I den hamnade årets första pelargon, en mini sådan.

När jag kom hem frågade min käre sambo vad spegeln kostade, gissa svarade jag.
- 800:- svarade han, med en röst som påpekade att 800:- är vääääldigt mycket för en spegel.
- Ja något så när, svarade jag och gömde kvittot snabbt som bara den och påpekade sedan att nu har jag fått fast jobb och gör vad jag vill med mina överflödiga pengar *fniss*
Han frågade inte mer, skönt att han lever i total okunskap över vad vissa av inredningsgrejerna jag släpar hem kostar!




Spegeln står lutade mot en vägg i vardagsrummet i väntan på uppsättning. Måste köpa ordentliga drivaplugg, då den är tung som attan!

Vad går ni igång på? I inredningsväg menar jag då ;-) :-)


Kram Sofie

8 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Hihi visst är det bra att handla snabbt ibland, så man inte hinner bli förnuftig. Vill se bild på dina speglar :-)

Själv gillar jag krukor, och den i betong är riktigt fin. Men jag gillar det mesta faktiskt :-)

Ha det bra!
Lina

Under en vind sa...

HI hi...känner så väl igen det där med att dra av ett par hundralappar på priset och att gömma kvitton...de mår bäst av att inte veta allt!
Spegeln är alldeles underbar!!!
Jag har en mindre variant i vardagsrummet och fullkomligt älskar den!
Jag "går igång" på....speglar, skåp, växthus, ljusstakar/lyktor...osv...sov...osv...

Hoppas att du har en lika solig dag som vi har här idag! Kram!

Nettan sa...

Skulle ha frågat häromdan när du tänkte köpa den " STORA " spegeln, men nu ser jag att jag inte behöver det längre...;0)
Hahaha...Sofie, Sofie...
Vadå går igång på ?!
Har ju en karl som jobbar som kontorsråtta & han tjänar inte mycket " cash " & själv jobbar jag ju inte =0(, så jag får fortsätta drömma....*suck*
Kramis Nettan

Vårt lilla hem sa...

Hihi, småler lite när jag läser om ditt kvittosmussel :) Min sambo lever också i den ovetande världen, till min stora fördel ;)

Underbar spegel du köpt! De är ju bara för fina!! Passar perfekt i ditt ursnygga hem! :)

Och så härligt med pelargon i betongkruka!!

Jag går ihåg på lyktor - det går inte undvika dom, de följer med mig hem jämt :) Liksom vackra tyger och kuddar!

Ha en skön eftermiddag! Kram, Jenny

Inredningsgalen sa...

Den är så snygg, har en liten stående på byrån i sovrummet. Där gjorde du ett bra köp!

Roslagsdrömmar sa...

Åh vad avundsjuk jag är på din spegel : ) Vill ha en lika dan i vår hall. Ska tjata lite på älsklingen.. hi hi ; ) han tycker den är onödigt dyr men jag tycker den är värd varenda krona!

Kalkstenssommar sa...

Hmmmmm, det där med att gömma kvitton känner jag INTE till..... ;D

Skönt att man inte är ensam. Spegeln är ju ursnygg!!!

Kram L

HOME SWEET HOME sa...

Den spegeln är ju så jättesnygg , man behöver ju faktiskt ha en stor spegel det måste ju din man förstå och en tolix stol är ju också så väldans snygg det måste han ju också förstå, så länge du inte visar kvittot blir han nog nöjd ska du se. Kram /Bitte