måndag 10 mars 2008

Jag är inte längre strykrädd!

Det är mycket bättre än det låter! Har nämligen fått äran att testa ett STRYKSYSTEM med ånga och jag kan säga att jag blivit omvänd, jag är inte längre strykrädd! För att överdriva en aaaning kan jag nästan säga att det till och med är roligt!!! Har alltid påstått att det är mycket charmigt med lite skrynkel här och var, men det har nog med facit i hand mer att göra med att jag tyckt att strykning vart så förbenat tråååkigt *hi hi*
Känns nästan som jag blivit religös*fniss*
Först ut att testa styksystemet blev mina billiga men ack så fina och skira gardiner WILMA från IKEA. Ni som har dom vet att dom hunnit blivit skrynkliga på flertalet ställen innan man hängt klart dom :-) Hos mig satt dom nu redan uppe, skrynkliga och fina, men efter ett antal drag med stryksystemet var dom släta och fina och hör och häpna så hade dom tom fått lite stadga i sig!Så nu hänger dom där och ser faktiskt ut som att dom skulle kostat lite mer och inte köpt på IKEA! Allt detta tog någon minut endast och det var ångan som gjorde jobbet, strykjärnet stötte inte ens i tyget! Nu ska Ektorpsoffans överdrag få sig en omgång med :-)

Jag är frälst och inte längre strykrädd *fniss*

PS. Någon som också vill bli frälst och är i behov av ett BRA strykjärn som vinner över alla rynkor( tyvärr inte mänskliga sådana dock ;-) ) så har jag rabattkuponger som jag gladeligen delar ut till er!





Önskar er en härlig vecka!
Kram Sofie


17 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Är det sant!?! Kan man alltså bota strykfobi?

För jag lider nämligen starkt av detta fenomen!!!!

Det där låter alltför bra för att vara sant.....

Kram L

Inredningsgalen sa...

Du är välkommen hem till oss för att stryka när du vill ;)!
Klaffbordet blev supersnyggt, svart som oxå jag sa att du skulle målad det! Supersnygg med lite svart till allt det vita!

Annika sa...

Hejj...kul att det finns fler som gillar när det ser oskrynkligt ut.Blir nyfiken på vad du har hittat. Har tittat på några stryksystem men en del är rackarns dyra. Du får gärna berätta vilket system du har valt. Du kan maila om du vill annika.saflund@orebro.se
Annika

Vita tankar sa...

KAN det vara kul att stryka?!?
Tycker att bordet i vardagsrummet var superduperkanonsnyggt!!

MVH Linda

Roslagsdrömmar sa...

Det låter helt fantastiskt! Jag har oxå WILMA gardiner och jag brukar hänga upp dom direkt när de är tvättade så de får torka på stången, detta för att jag inte orkar stryka... hi hi ; )

Under en vind sa...

Det låter underbart, jag stryker så lite jag bara kan......

Ha en skön dag! Kram!

Nettan sa...

Men vad bra Sofie, det ordnar sig på äldre dar, kommer & kollar in soffan sen..*ler * & jag paxar en " rabattkupong "..
Kramiz Nettan

ansku sa...

Hej,

vilken fin och inspirerande blogg du har, underbara bilder.

kram A-M
www.anskuskammare.blogspot.com

Elin sa...

Låter ju super med ett snabbt och effektivt sätt att få kläderna skrynkelfria :-) Själv står jag och stryker mina kläder varje kväll. Har börjat jobba och då måste man ju se respektabel ut... :-D Vill också paxa en kupong, om jag får?! :-)

Bordet blev kalasfint, det är snyggt med svart! Avis är jag också på din fiiiina lampa!

ha det bra!

kraam e

Anonym sa...

Hej lena här
vad heter ditt strykjärn och var det dyrt?


fin blogg
mvh
lena

Sofie sa...

Hej alla!
JAAAA det är sant det går att bota strykfobi,med rätt grejer så;-) :-D

Lena: Tack :-) Strykjärnet heter Philips (och nån nummerbeteckning som jag inte har i huvudet just nu)och kostar 2400:- i min lokala butik.

Alla som vill/är intresserade skickar jag gärna en rabattkupong till som är på 600:-
Hör av er i sådana fall :-)

Önskar er trevlig helg!
Kram Sofie

perlan sa...

Kära nån, finns det verkligen ett mirakelstrykjärn, som till o med gör jobbet roligt? Ja då hamnar det högt upp på önskelistan!! :)
kram

Marlene sa...

Hejsan!
Låter ju alldeles för bra för att vara sant om strykning kan bli roligt=) Är mkt intresserad av en sådan kupong!

Trevlig blogg!

MVH Marlene

Viveka på Humlebacken sa...

Kul att du testat stryksystem.. jag har varit sugen på att testa länge men jag tycker att det verkar så himla dyrt.. Du tycker alltså att det är värt det?

Björkbyvillan sa...

Hejsan Kusin!
Låter som jag ska skaffa mig en sånt strykjärn å ;-)
Så läckert det blev med bordet svart...
Hihi fått många ideer när jag tittar på din blogg..
Ska ju flytta så nu flödar min inredningstankar!
Ha det gott gumman!
Kram Åsa

Sofie sa...

Glömde skriva mailadressen vid intresse av kupong :-)

drommhuset@hotmail.com

Hör av er så skickar jag så fort jag kan :-)

Under en vind sa...

Hoppas att allt är bra med dig!!

Vill önska dig en riktigt skön och mysig påskhelg! Kram!