tisdag 19 februari 2008

Drömmer, andas köksplanering....

Jag lever, andas, drömmer köksplanering :-) Har ju drömt så länge om att få ett nytt fräscht kök och nu ska det äntligen ske! Och som sagt jag kan vakna mitt i natten och undra om det verkligen ska vara ett 40-skåp ute på kanten, sinnessjukt jag vet *ha ha* Det jag vet är att stor del av köksinredningen ska bestå av lådor, lådor, lådor!
Har sålt in idén här hemma, planerar och kikar runt hos alla fina bloggar och hämtar inspiration. Mitt drömkök, det ultimata finns hos e och bloggen vittochbrett . Titta in där och njut av hennes underbart fina kök!









Köket, lucka ÄDEL och bänkskiva i ek kommer vi köpa från www.ikea.se Vi har nyligen köpt ny kyl och frys från AEG, men en ny spis och fläkt behöver inhandlas och jag har kärat ner mig i spisen och fläkten från www.smeg.se
Det kommer bli vitt kakel, vet ej vilket ännu, över diskbänken och vitmålad panelskiva i pärlspont över övrig bänkyta.

Det är väl så att det är planeringen som är det roliga, inte sant?! :-)

Kram Sofie

23 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Det låter som bra planer tycker jag. Och visst är det kul att planera! Ska bli jättekul att se hur det blir sen.

Ha det bra!
Lina

Inredningsgalen sa...

Det finns så mycket att välja på när det gäller kök! Synd att det mesta är ganksa så dyrt.

Josephine sa...

Va roligt att få planera kök, rita i ritprogram och besöka butiker. Håller verkligen med om att vittochbett har drömköket, ska vi någon gång göra om kommer jag antagligen också att drömma om ett liknande.

Våra katter är ute och inne. Ute när vi är borta och om nätterna för några av dem vet inte heller riktigt var de får kissa, i vårt fall är det dock tjejerna.

Väntar med spänning på att få se nya tankar om köket!

Kram/björkvägen 15

Lantliga drömmar sa...

Tack för dina ord i min blogg!

Ert kök blir säkert jättefint!
Kram!

Vårt lilla hem sa...

Åh va kul med ett nytt kök!! ÄLskar att planera och det är ju halva nöjet :)
Låter som ert kök kommer bli ett kök i toppklass, jättefint!

Jag vill också göra om vårt kök, och då var det bara ett drygt år sedan vi renoverade det...:) Så det går inte sälja in än :)

Gillar luckan, har den på en bänk i köket och den är superfin!

Kram kram! Och dröm lugnt! :)

Jenny

Elin sa...

Men TACK! Så glad jag blir av att höra att du gillar vårt kök! Har faktiskt bloggat idag om lite piffning i köket. vårkänslor ger piffningen mig!

Ert kök kommer att bli toppenfint! :-D

kraam e

Under en vind sa...

Å vad kul, dina planer låter toppen och förebilden är såå fin!!!
Ska bli kul att få föja med på er köksresa! Kram!

perlan sa...

köket är nog det roligaste på ett helt hus att planera tycker jag! Tycker du har kommit en bra bit på väg! :)
Lycka till nu och ha en toppen dag!
kram

etthusivitt sa...

Åh jag kikade just in hos vitt och brett och kan ju bara hålla med! Kan tänka mig att med det köket som inspiration så blir ditt kök minst lika fint! Lycka till! Kram, Anette

Havssalt sa...

Oh vad härligt med nytt kök. Förstår om du går i tankar hela tiden nu coh planerar. Kul! Kram**

Elin sa...

Hej igen! Såg dina frågor först nu. Jo, spisen är 60 bred, och fläkten är 70 bred. *springer och mäter så jag inte säger fel* :-) Det stämde! :-D Vi är jättenöjda med alla grejerna från SMEG, inget att klaga på. Tycker att de ger precis den känslan till köket som vi var ute efter. Hur går det för er med planeringen? Hur långt har ni kommit?

kraam e

Kalkstenssommar sa...

Lycka till med renoveringen. Det är ganska angenäma sömnproblem det där att ligga och fundera på......

Håller helt med dig om att vitt och bretts kök är helt fantastiskt.

Det tror jag att ditt också blir, nu är jag väldigt NYFIKEN på resultatet.

Men den som väntar på något gott.....

Kram L

HOME SWEET HOME sa...

Hej Sofie ! Tack för din gulliga kommentar på min blogg. I det här fallet var det ingen foder allergi även om nästan alla symtom stämde. Tycker i alla fall det var en otäck artikel om torrfodret. De konstaterade en tumörsjukdom hos henne.Och så är livet.
Låter roligt att planera ett nytt kök. Valen låter mycket bra. Det blir kul att följa det, för det kommer väl bilder hoppas jag. Kram på dig Sofie /Bitte

etthusivitt sa...

Spegeln i min hall kostar 1350 kr. Ha en trevlig kväll! Kram, Anette

Ruffa sa...

å, vad spännande, ska bli kul att följa er förvandling!
Själv ska jag snart börja kakla i grovköket, och har kärat ner mig i kaklet som fanns i ett av köket i senaste lantliv. Vitt 15x15 som var lagt i samma stil som man sätter det fasade retrokaklet.

Härligt med projkt stora som små ;)

Ha en skön vecka!
kram/ruffa

Livet i Gläntan sa...

Hej!
När vi byggde hus tyckte jag att köket var roligast, men svårast. Jag vet inte hur mångar timmar, dagar...år (kändes det som) vi satt med ritprogram och räknade milimetrar, men vi blev nöjda till slut. Jag tycker att det som du funderar på känns väldigt bra och ser verkligen jättefint ut. Lycka till!
Mvh Jessica

Handplockat sa...

låter sååå snyggt
=)

lycka till

Villa elva-kulla sa...

Åh vad roligt och spännande med köks renovering.
Låter som ett alldeles underbart kök, helt i min smak.
Ha de gott! / Jennie

Flickan på landet sa...

Det kommer att bli så fint!!
Har flera gånger varit in oh dregglat över din snygga träsoffa!Håller på med en soffa själv som påminner lite om din :-)Bara den skulle bli färdig nångång *suck*

Anna sa...

Hej,
Jag hittade hit via Vitt och brett och kan bara hålla med om att hennes kök är såå fint. Mitt drömkök ser ut som Vitt och bretts i kombination med Spets och snors kompis Kattis.
Vet inte om jag kan komma med några bra tips, men vi håller precis på med en totalrenovering av vårt hus. Just nu är det ett nytt kök vi bygger. Titta gärna in en sväng och se all oreda vi lever i just nu.

HOME SWEET HOME sa...

Nej nu saknar jag dig ! Var tog du vägen nu ? Ha en skön helg .
Kram /Bitte

Vårt lilla hem sa...

Hallo, hur går det med köksplaneringen?! :)

Ha en skön lördag! Kram, Jenny

MeyBiMe sa...

Jeg har akkurat make kjøkken som du skal ha...med de samme dørene og benkeplatene.... :-)
Et godt valg!!!
:-)