måndag 4 februari 2008

Design: Simon & Tomas...

Slukar allt i inredningsväg, köper mååånga inredningstidningar och följer slaviskt alla inredningsprogram på TV:n, även om jag kan tyckta att det inte alltid (oftast) är något som jag skulle kunna tänka mig göra om här hemma, av det man ser på tv:n! Som förra veckans avsnitt av Design: Simon & Tomas, där dom fick ett kök i svart, lila, orange och kromat!!! Hade det varit hos mig dom hade gjort om så, hade jag garanterat börjat storgråta och funderat ut smidigast sätt att riva ner allt igen!!!
MEN, i dagens avsnitt tycker jag nog att dom överträffade sig själva och svävade inte iväg i hemska kulörblandningar, utan tvärtom, fixade till ett harmoniskt hem helt i min smak :-D
För som sagt smaken är som baken och jag hoppas innerligt att den andra familjen trivs i sitt orangea kök!






Bilder från www.tv3.se

Önskar er alla en härlig vecka!

Själv ska jag bla. till IKEA och handla för jobbets räkning nu i veckan, då jag är inredningsansvarig på min avdelning. Härligt jobb man har :-D
Kram Sofie


22 kommentarer:

Under en vind sa...

Men wow, jag har missat dagens avsnitt, men man kan verkligen inte tro att samma människor åstadkommit det man ser på bilderna med förra veckans program! Det här var helt i min stil!

Ha det så kul på Ikea! Kram!

Marres Hörna sa...

Kan bara hålla med! Dom gjorde det underbart fint!!! :-)

Kram!

Hemma på vår gata sa...

Kan inte tro mina ögon...är det verkligen ett rum ala Simon och Tomas?! Så vackert, undra om programmet går i repris?

Kram

Nettan sa...

Men HALLÅ !
Jobbar inte du med " gamlingar " !?
Du ska inte alls ha nöjet & åka runt & shoppa så där heller...orättvist...*asg *.
Men gud va kul....
Javisst vart det fint hos Tomas & Simon, precis min smak med !
Ha det gott, vi ses !
Kram Nettan

Havssalt sa...

HEj det där programmet missade jag. Synd. för som du säger allt för ofta svävar de ju ut i lite väl osmakliga färgval. Men det är kul att titta iallafall! Kul att få åka till ikea och handla för jobbets räkning. Skulle man vilja göra!Kram**

Vitt hemma sa...

Satt helt salig i soffan och tittade! Annars brukar dom använda så skrikiga färger... :o)

Inredningsgalen sa...

Gillar inte alls deras design så jag tittar aldrig på programmet. Snacka om att jag ångrar mig när jag ser de här bilderna!
Får kolla in reprisen, det här kan jag inte missa!

HOME SWEET HOME sa...

Håller med dig skulle inte släppa in någon av inredningsprogrammen, men det är kul att titta på ändå. Kram på dig /bitte

Smultron och glass sa...

Jag såg bara slutet av programmet, men det blev riktigt fint!

Jag är också inredningsansvarit på mitt jobb (tyvärr kontor, så så utsvävande kan jag ändå inte vara). Men det är alltid roligt att shoppa för någon annans pengar :-)

Sofie sa...

Du måste vara nöjd med ditt jobb, som får åka ill ikea på arbetstid =) Jag var också helt förstummad i soffan igår över hur smakfullt och mysigt det blev i gårdagens program. de överträffade verkligen sig själva, utan att anstränga sig.

etthusivitt sa...

Ja verkligen jättefint, inte alls likt dem! Har inte Simon sagt att det värsta han vet är vitt??Kram, Anette

Stämningsfullt sa...

Åh så fint!! det avsnittet missadejag. Typiskt...
Kanon fint blev det!!

ängeln i vitt sa...

Jag såg pogrammet, och detta avsnitt var det bästa hitills.

Kram Carina

Vårt lilla hem sa...

Jag håller med!! Jag brukar inte gilla det degör annars,men detta var ju outstanding!! Såå fint! Om de fortsätter i den stilen är de välkomna hem till mig vilken dag som :)

Åh, shoppa på arbetstid, va underbart! :) Får man fråga vad du jobbar med? Nyfiken :)

Kraaam! Och ha en fin vecka! Jenny

Mitt Lantliv sa...

Ja denna gången visste dom hur saker och ting ska se ut *ler*

Ha en trevlig helg

Anna sa...

Oj så fint. Så synd att jag missade det. Tycker annars att de gärna är milsvida från min inredningsstil men de är härliga personligheter ändå.

Trevlig helg!

Anna

Hanna sa...

Fina bilder!!Där skulle jag vilja bo :)

lotti sa...

Jag satt helt paralyserad vid tvn och såg detta program. Vad fint det blev!! Allt var verkligen härligt, t o m pelargonierna.

Åah vad roligt jobb du verkar ha!

Ha det bra och lycka till med inredningen på jobbet!

Vårt lilla hem sa...

Kikar in och se vad du har för dig :)

Ha en fin tisdag imorgon! Kram, Jenny

SEASIDE LIVING sa...

Missade tyvärr det här programmet... Det var ju synd ser jag nu när jag ser alla fina bilder!

Kul att du kikade in hos mig! Både konsollerna och hyllplanen är från Ikea, de är helt obehandlade. Men det stämmer att det går upp lite i bakkant, men när hyllplanen ligger på ser man inte så mycket av det. Vi har ju satt upp ett par likadana till fast lite längre, bara solen tänker visa sig ska jag fota dom och lägga ut. Då får du kika in igen!

Ha en fortsatt skön vecka!
Kramar Jenny

SEASIDE LIVING sa...

Mitt minne är inte alltid vad det borde vara... Skulle ju ha skrivit också att av någon anledning så försvann din kommentar hos mig ut i tomma intet när jag publicerade den! Har ingen aning om varför... Ville bara säga det, så du inte tror att jag struntat i att publicera den... :)

Kram igen!

Under en vind sa...

Tittar inom för att önska dig en riktigt mysig Alla hjärtans dag! Kram!