lördag 16 februari 2008

Dagens budgettips!

Var till blomsteraffären och letade efter lite nya fräscha vårblommor och nya krukor till köksfönstret. Kom hem med två underbara Myrtenträd (svindyra i och med att jag snart kommer ta död på dom) *ha ha*och två "mormorsblommor", Saint Paula, något som jag aldrig skulle ha köpt för några år sedan. Tur att man kan ändra sig för dom är faktiskt lite söta där dom står och sprider vårkänslor :-D
Krukor var det värre med, de jag hittade slutade inte under 200:- styck och det är väl i saftigaste laget för min plånbok just nu (efter inhandlandet av Myrtenträd ;-))!
Hade då turen att springa på krukor på Maxi till halva reapriset och för dom betalde jag endast 25:- styck, enda kruxet var att dom var LILA... Men med lite vit färg och pensel passade dom finfint bredvid dom andra krukorna i fönstret. Dagens budgettips alltså :-D!!!








Kram Sofie

13 kommentarer:

Havssalt sa...

Ja nya blommor skulle man ha behövt ut och köpa. Smart stt måla om krukorna oxå. Det ska jag kommaihåg nästa gång jag ska ha krukor. För ofta hittar man ju någon man vill ha fast de är fel färg. Ha en trevlig helt Kram**

Smått och gott hos Lina sa...

Jag inhandalde också St Paulier nyligen. Tycker de är söta. Och Myrtenträd är ju så fina. Riktigt fint blev det med krukorna också Och kökssoffan är ju helt underbar!

Ha det bra!
Lina

etthusivitt sa...

Fantastiskt vad lite vitfärg kan göra! Jättefint! Jag har också handlat en Santa Paulia... :-). Kram, Anette

Josephine sa...

Det blev verkligen fint, smart idé att måla krukorna. Det får jag lägga på minnet!
Myrtenträd är ju inte precis billiga, men har man tur fyndar man dem på Plantagens efter jul-rea. Lite sent nu men något att tänka på till nästa år...haha. Jag har faktiskt inte lyckats ta död på mina ännu o jag har verkligen ingen tur med några blommor. Så lite tåliga är de nog!

Va fin din kökssoffa var, håller just nu på att måla om en exakt likadan fast med klädd sits. Kul att se hur fint det färdiga resultatet antagligen blir.
Vart har du hittat tyget till kuddarna? Det var enkelt och fint!


Kram/björkvägen 15 (första gången jag lämnar kommentar tror jag)

Villa elva-kulla sa...

Men vad fina krukorna blev, kul att fynda lite.
Vårigt och väldigt fint i dina fönster.
Ha en skön söndag / Jennie

Villa elva-kulla sa...

Hej!

Nästan allt i köket är från Ikea (förutom blandare, diskho och ekbänkskiva på bänken), och jag är väldigt nöjd, med både stommar, lådor och skåp. När vi beställde köket för drygt fyra år sedan hade Ikea inte några ekbänkskivor, nu har de dock de och ekskivan på köksön är därifrån. När den kom hade två ganska ordentliga sprickor och vi fick en ny efter bara nån vecka. Kyl/frys, micro, ugn, och diskmaskin är helt ok, men man får ju de man betalar för och en del av våra gamla vitvaror fungerade bättre än de nya från Ikea :) Men de funkar än och vi är i hela taget väldigt nöjda.
Vad roliga att få följa er köksrenovering, och grattis till tillsvidaretjänsten!
Ha de gott / Jennie

Vårt lilla hem sa...

Ooo detblev så superfint! Bra idé att måla krukorna, passar perfekt där i fönstret!
Åh vad myrtenträd är fina! vill med ha :)

Kram kram! Jenny

Inredningsgalen sa...

Smart tips! Gud vad fint ni har i köket, med soffan och kuddarna - lite mer bilder, tack!

liven sa...

Hei:) Så kjempefin blogg du har!!Er her inne for første gang:)
Ser at du liker å male og pusse opp møbler. Det liker jeg så godt også!!
Ha en fin kveld:O)

Mamma Millan sa...

hellojs...i love st paulor..första egna blomman jag fick somliten...vi tog sticklingar på den ...till slut hade jag hela fönstret fullt!!

Ha det gott Millan

Tiril sa...

Smart å male krukkene, hvilket maling bruker du på?? Koooselig kjøkken ,liker sååå godt den benken
kjempe fin blogg du hadde , kan jeg linke deg?

Under en vind sa...

Hallå!!!

Vad fint och fräscht det blev i dina fönster!! Krukan blev ju toppen! Jag har tagit död på 2 myrten, men har en kompis som har ett jättefint! Frågade henne om råd då vi var där, hennes tips var vatten, vatten, vatten...den stod dessutom långt in i rummet helt utan ljus....

Va kul med köksprojeket! ka bli kul att se vad det blir!

Ha det gott, kramis!

Marie sa...

Vilken härlig bild den sista var... med katten i fönstret! =) Och snygg kökssoffa!!