måndag 28 januari 2008

Målas eller inte målas?!?!



Nu har den nya spegeln från House Doctor kommit på plats i vardagsrummet, blev så förtjust i den i silver och var bara tvungen att ha den! Vill ha den STORA i vitt till hallen med (har den lilla vita över skänken i hallen), men det är en annan historia det :-) Kan man få för många av dessa vackra speglar?! Under spegeln står ett klaffbord i ren fura och det syns att det varit med ett tag, min käre hälft frågar ganska ofta om när jag tänkt att måla om det. Men jag är i valet och kvalet, ska jag låta det vara eller ska jag måla eller lasera det?!?! Den stora frågan är då i vilken färg, han röstar på svart och jag lutar nog liiite åt grålaserat, men velig som jag är har jag så svårt för att bestämma mig :-)
Kanske ni kan hjälpa mig??? Väggarna är ljuust grå, nästan åt vitt och resten av möblemanget är i vitt utan kaminen då som är svart! Lite svårt att fota väggarna utan att de får ett skimmer av antingen grönt eller rosa, men jag erkänner-jag är ingen mästerfotograf-*ha ha*
Fler bilder på vardagsrummet (nyrenoverat och totalt opiffat) finner ni här Vardagsrum

Kramar Sofie

PS. Tack för alla värmande ord, ni är UNDERBARA!

18 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Känner igen mig, måla eller inte. Har svår att svara på det utan att se rummet. Som det ser ut på bilden så är den jättefin som den är. Kanske vitt om du vill ha det lite ljusare i rummet, annars grå, gärna med en piggmentfärg som inte är hel täckande. Men som sagt, svårt att säga utan att se rummet i sin helhet.

etthusivitt sa...

Vad spännande det låter med lönelyft ;-). Underbar spegel du har, jag väntar min stora vita variant till hallen vilken dag som helst. Jag skulle nog ha målat bordet vitt... ;-). Men jag säger som inredningsgalen, det beror ju på hur rummet ser ut i övrigt! Kram, Anette

faster atta sa...

Nä, speglar kan man nog inte få för många av.... jo, kanske på morronen... ti-hi..

Inredningsgalen sa...

Hej igen!
Du är välkommen att beställa halsband om det är så att du vill ha ett. Tar 150:- för ett halsband med två tags och namn, precis som på bilden, då ingår porto. Är du intresserad är det bara att slänga iväg ett mail till : maria.thorvaldson@hotmail.com.
Ha en toppendag!

perlan sa...

Ja det ständiga dilemmat.. måla eller inte?!
Svårt att ge råd.. spontant säger jag måla vitt! :) Men som sagt, det beror lite på hur det sur ut för övrigt runt omkring!
kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jättefin spegel! Förstår att du vill ha flera av den. Det skulle jag också vilja :)
Ang. bordet så röstar jag på grålaserat eller vitt!
Kram.

Under en vind sa...

Speglarna är så fina! Jag har den vita i mellanstorleken i vardagsrummet....
Färg på bordte är svårt då man bara ser litegrann....jag föredrar nog svagare grått framför svart iallafall.....
Ha dte bäst, kramis!

HOME SWEET HOME sa...

Åh vad roligt Sofie att du är tillbaka !!!!!!!! Har saknat dig som sjutton, när vi tjafsade om hjärtljusstaken och det före jul.
Har gjort ny blogg tröttnade på namnet Vildvuxet.
Nu till din fråga det är självklart att du ska måla bordet tycker jag, man behöver heller inte ha sådan ångest för färgen det går alltid att måla igen. (men svart som lite bryting med lite silversaker är inte heller dumt och tröttnar man så finns det alltid v-slip Kör på du /många kramar från Bitte

Villa Hemmet sa...

.... jag är ju mkt för att måla... vitt.... Håller på med ett stort skåp och en skänk förtillfället :-D

Nygammalt sa...

Kanske vitt eller grålaserat? Så svårt. House Doctors speglar är bara såååå fina. Är också ute efter en =)

Kram.

Sofie sa...

Välkommen tillbaka efter bloggpausen, hade nästan tappat hoppet om att du skulle komma tillbaka. Jag tycker antikgrått vore jättesnyggt, du vet så där som lantkök kan vara gråa ibland. Eller vitt... jag röstar nog faktiskt inte på svart, oväntat nog.

Vita tankar sa...

Av det jag ser på bilden så skulle jag själv ha målat vitt. Men som sagt beror det på lite hur resten av rummet ser ut. Ibland behövs något som bryter av. Himla snygg spegel!!!

Kram Linda

Radhusdrömmar sa...

Vilken fin sida du har :-)

Spegeln är jättefin, ska beställa en vit.
Jag skulle nog vit eller grålasera den. Passar nog bra vilket som.

Ständigt detta i-landsproblem...målas eller inte målas? :-)

Kram Johanna

Vårt lilla hem sa...

Jag tycker det är så roligt att du är tillbaka!! :)

Rummet är ju ganska ljust i övrigt så jag går nog mot andra hållet, älskar vitt, men kan tänka mig en sliten vit-grå nyans. Svart är riktigt snyggt till en i övrigt ljus inredning och passar otrligtbra med spegeln i silver, så behöver väggen där byrån står mer karaktär kan det luta lite åt svart. Hmm svårt. Gå på känslan! :)

Om jag inte tar fel så ska vi installera en likadan kamin som ni har nu i veckorna som följer :) Är ni nöjda med er?

Kraaam! Jenny

Hwita villan sa...

MÅLA!!! Jag röstar på vitt, eller ditt förslag om du vill ha någon annan nyans. Jag måste säga att spegeln gjorde sig jättebra där!

Hoppas det är okej att jag länkar till dig.

Mia sa...

Tycker den passar precis som den är.

Deesajn sa...

Snygg spegel. Måla bordet, utan tvekan.
Tack tack.

Vårt lilla hem sa...

Kram på Alla hjärtans dag! :)