lördag 8 december 2007

Ströshopping i en alldeles underbar affär!

Idag har jag besökt den bästa inredningsaffär jag vet, som ligger i närheten av där jag bor, Vita Rummet. Där finns en mix av vitt, zink och naturtoner allt från bla. Himla, Lexington, Bruka & Sia. Hade turen att bara ha ett barn med mig, dottern skulle vara hos en kompis och julpyssla ända till kvällen *skönt*, trodde jag.....
Rekommenderar starkt att INTE ha med barn till denna affär, i alla fall om du vill gå och kika drömma en lång stund, vilket man gärna gör där :-)
Men jag fick med mig några småsaker därifrån och även sonen ;-) Nästa gång är det jag som åker ENSAM *hi hi*

13 kommentarer:

Villa Hemmet sa...

Så mycket fint! Förstår att du vill åka dit själv :-D (men jag kanske kan få följa med om jag lovar att sköta mig :-D )?

Stämningsfullt sa...

Vad fint! Ja, man kan bli mer eller mindre ett nervvrak när man har med sig barnen ibland. "Nej! Rör inte det. Var försiktig där, gå inte så nära..." Känns det igen? Haha.

Nilla sa...

Men du hann ju få med dig en hel del fint iallafall =) Barn är inte kul att ha med sig alla gånger, inte ens de som är större för de vill ha en massa *skratt*

Hoppas ni får en mysig kväll!

Kram

vildvuxet sa...

Fina saker hjärtat, t o m tändstickslådan. Kollar om de har hemsida. Ha en skön helg Bitte

Hannis sa...

Fina saker du köpt!Skrattar åt det där med familjens kommentarer.Brukar få liknande kommentarer av min familj=))Fnyser mest åt deras okunskap=))
Kram Hannis

Sofie sa...

Åh vilka fina saker! Postlådan är ju bara för söt och lika så månadstavlan :) Zink är härligt! :) Får jag fråga vart du har fått tag på din house doctor spegel, internet eller i butik? ha det bra kram

Vårt lilla hem sa...

Åh vilka fina saker du fick med dig hem!! Visst är det underbart att bara gå och drömma i så härliga butiker, och att sedan shoppa med sig lite är ju pricken över i:et!! :)
Ljuslyktan är superfin, och så söt strumpan var!

Postlådorna är ju bara för fina! Jag har köpt två precis likadana till min sambos systerbarn, två små pojkar :)

Ha en underbar kväll!

Kram, Jenny

Bonnies vita rum sa...

Det va mycket fint !!

// Bonnie

Lie sa...

Gud vilken mysig ljuslykta!!Jättefina saker du har köpt...kan förstå att man ibland vill vara barnfri när man går i butiker...hihi...//Lie

Hvita sinnen sa...

åh så mycket fina saker, vill ha precis allt!Konstigt för vi har ju så olika smak hehe;-D Håller helt med dig, shoppa inredning med barn är inget att rekomendera, man vill gå länge länge! Ha en underbar fortsättning på söndagen!

Under en vind sa...

Trots ett barn med så fick du ju med dig massor av fint och så vitt jag kan se inga ondöiga köp! Bara måste ha saker! Må väl, kram!

Emy sa...

Åh så mycket fina saker du köpt! Den där lilla postlådan är en av mina absoluta favvisar :-)

Förstår dock precis att du helst vill åka dit själv, känner igen det där från när jag själv ska gå i affärer, dottern har ett helt annat tempo än jag... dessutom vill denna två åring gärna klämma på allt och provsitta alla möbler och lyfta på allt som hon kan nå (vilket brukar vara rätt mycket saker i inredningsaffärer, och dessutom ömtåliga saker). ;-)

Vårt lilla hem sa...

Tack för din söta kommentar!

Krukan hittade jag på Textilhuset, men jag har sett att Hemtex har likadana, eller åtmindstonde snarlika. De är verkligen jättesöta! :)
Roligt att du gillade lyktan! :)
Jag köpte den till ett mycket förmånligt pris på Gekås tidigt i höstas. Köpte även en lite mindre, sexkantig lykta av samma modell där som jag sprayade vit och ställde ute på en bänk vid entrén. Jag tycker man kan hitta riktigt fina saker på Gekås, bara man orkar trängas och armbåga sig fram några timmar så :)

Kram kram! Jenny