tisdag 18 december 2007

Det blev i alla fall en VIT trappa till JUL!

Så var den då äntligen klar! Jag blir lika förvånad varje gång jag går förbi trappan, över vad ljus och fin den är. Blev inget nytt räcke som jag först funderade på, det gamla målades om och får duga gott så länge. Vill ju ha panel på väggarna, har rott i hem iden hos min käre sambo, men vi har ingen som helst lust att stå med det innan JUL, men när helgerna är över så sätter vi nog igång! Kanske blir det då ett nytt räcke, vi får se! Så här blev det i alla fall, känns som en helt ny trappa.






Kameran luras lite, trappan är inte riktigt blank i verkligheten! Spånkorgen har jag målat vit, efter inspiration från Julia med blogg Julias Vita Drömmar.

29 kommentarer:

Lina sa...

Oj så fiint! Det blev ju jättebra. Ser ju ut som en helt ny trappa.

Kram Lina

http://soffisspot.blogg.se sa...

Fantastiskt snyggt, tänk vad lite färg kan göra. Gillar även den loppisfyndade korgen som du målat vit.

Stämningsfullt sa...

Hej! Gud så fint! Er trappa är verkligen snarlik vår! vi har dessutom väldigt lika färg på väggen :) Jag har funderat länge på om jag ska våga måla trappan vit och sen är det ju det där med övertalandet :) Men nu visade jag min sambo de här bilderna och nu verkar han vara helt med på noterna! Så tack för det!!

Under en vind sa...

Wow vilken skillnad!! Så snyggt! Kram och en gokväll!

Nilla sa...

Vilken skillnad! Så fint och roligt att ni fick den klar till julen =)

Härligt pynt i trappan dessutom!

Ha det bra!

Kram Nilla

Inredningsfanatiker sa...

Åh så bra det blev! Vitt är verkligen vackert! Kram
Petra

Flickan på landet sa...

Vilken förändring!Jättefint blev det!

Vårt lilla hem sa...

Åh så vackert det blev! Trappan blev verkligen urfin!! Vilken fint jobb nu har gjort! Roligt att få det klart innan jul. Jag tycker väggarna är fina som de är, fast med pärlspont kommer det bli än bättre :) Såå fint! :)
Och vilken gullig lykta och korg med grönt som pryder trappstegen! :)

Ha en fin dag imorgon!!

KRam, Jenny

Bonnies vita rum sa...

Blev helt underbart snyggt!

Kram Bonnie

Kajsa sa...

Otroligt vilken skllnad lite vit färg kan göra! Förstår att det var mkt jobb!

Sarah www.wallskog.blogg.se sa...

Oj oj vilken skillnad. Vilken kanonfin trappa det blev, ljust och snyggt. FINT!!!!

vildvuxet sa...

DET BLEV SÅ FINT !!!!!!!!
Vilken radikal förändring det blir med vitt, det är inte klokt vad snyggt. Nu kan du bara sitta i trappan och njuta / Kram på dig från Bitte

Flickan på landet sa...

Önskar er också en riktigt GOD JUL!

Under en vind sa...

Tittar inom här och önskar DIG EN RIKTIGT GOD JUL!!!! Jag har gjort ett sista inlägg inför julhelgen och tar nu en paus för att återkomma efter julafton! KIkar dock in på er andras bloggar då och då fram tills dess.....

Juliga kramar!

Millan sa...

Tacka så mycket för den fina presenten!
Den kommer få hedersplats på mitt vitrinskåp

country-dreams sa...

trappan blev ju jätte fin, skönt att få det gjort innan jul

beas barnslikheter sa...

Men gud vad fint det blev. Vill också ha en vit trappa och inom några år så SKA jag ha det.

Kanonfint!

Kram Bea

Inredningsgalen sa...

Vacker trappa! Vår väntar på att helgen skall vara över så även den får bli vit och fin. Längtar inte till själva arbetet men till den är klar! Några tips?

etthusivitt sa...

Trappan blev ju som en dröm, det är bara sååå snyggt! Längtar till att vår trappa också ska bli vit. Sen fick du mig att fatta det slutgiltiga beslutet: Jag MÅSTE ha ett zinkhus. NU ;-). Kram, Anette

Lie sa...

Vilken underbar trappa du fått lagam till jul =)
Jag kan tänka mig hur den bara lyser upp nu i vintermörkret =)
Ha det bra//Lie

Vägen till Drömhuset sa...

hej! vilken fin blogg du har och vilka fina bilder. jag har precis startat en blogg då vi har hittat vårat drömhus. Blev inspirerad att måla trappan i vårat hus vit, då eran blev toppenfin. kanske dags att önska sig en slipmaskin i julklapp? tack för inspirationen!

country-dreams sa...

Hej, jag kan inte priset i huvudet faktiskt, men jag tror den kostar 1289:-, men för exakt pris kan du bara kolla in min butik där jag även har mer oddmolly kläder (www.country-dreams.se)
Ha det bra!!!

Det Ljuva i livet sa...

Vad fint det blev! Förstår att ni är supernöjda!
Och panel kommer att bli pricken över i:et!

God Jul! / Frida

Petra sa...

åhhh vi håller också på med våran trappa *pust* har precis målat våran panel för andra gången (1 gång till ska hinnas med innan julafton) sen ska själva trappan få sig en rejäl omgång, dessvärre ligger det MYCKET lim på stegen! har du några bra trapp-tips???

(bilder på vår trappa ligger under kategori Inredning)

trevlig lördag! =)

Anonym sa...

Hej vad fin blogg o fin trappa
vad målade ni med för färg och pensla ni eller rolla eller sprut målade ni?

hur många gånger var ni tvungna att måla?

var det svårt?

jätte fint
kram anna

Guldhöna sa...

Så fin deres trapp ble, nå fikk jeg virkelig inspirasjon til å starte med vår.

Classic style in city sa...

fin fint...

Kimmie sa...

åhh vilken fin trappa!! Vill också ha en vit! jag är i övertalningsläge med sambon men det ser mörkt ut! funderar på att passa på om han åker bort i jobb några dagar eller så :)
vad var det för trapp innan?

kram kimmie

pyssel knåp & barnskrik sa...

så snyggt vitt och frächt ...man kan verkligen få hurvens av furu...
mnh emma