tisdag 11 december 2007

Bort fula furutrapp bort!

Har länge, länge avskytt den där trappen och idag gjorde jag slag i saken, nu skulle den göras om! Med hjälp av slipmaskinen gick det ganska enkelt att få trappen trären, nu har jag grundat den en gång och ikväll blir det första strykningen med lackfärgen.
Har dragit mig för att fixa trappen i eeevigheter, känns skönt nu när jag äntligen tagit tag i det, för nu finns det ingen återvändo !
Trappen ska givetvis bli VIT och fin, håller på att övertala sambon att det bara måste upp panel på väggarna med. Han har mjuknat lite, så vi får se hur det blir *hi hi* Letar även efter ett nytt trappräcke, ska lusläsa Blocket, kanske jag kan fynda något fint där, vi får se! Om ni tittar riktig noga så ser ni en glimt av vår övervåning på bilden, en våt dröm i furu och då kanske ni också förstår vad mitt nästa projekt kommer bli ;-) :-D
Nu när jag visar upp min FUUULA furutrapp så kompenserar jag det med en bild på den söta Maileggrisen som kom i brevlådan idag.



Tack för alla snälla, rara kommentarer jag får, de värmer enormt ska ni veta!
KRAM på er ALLA!

15 kommentarer:

Under en vind sa...

Grisen är ju underbar!!! Imorgon ska jag ut och leta efter en minigran....inspirerad av dig och andra bloggare!
Din trapp är inte alls så ful, men jag kan tänka mig att den kommer bli kanonfin i vitt!
Må gott! Kramar!
pst...jag länkar till dig, såg att jag inte gjort det innan.....

Camilla at home sa...

Lykke til med maling, det blir nok veldig bra :) Maileggrisen var veldig fin, har to nisser selv men ønsker meg flere ting fra Maileg!!

Flickan på landet sa...

En sådan liten söötis :-)
Trappen blir säkärt jättefin!!

Millan sa...

Vart har du köpt Grisen och Tomten?

Hannis sa...

Blir nog jättefint!Grisen var ju så söt!Må väl/Hannis

Vårt lilla hem sa...

Jag kan tänka mig att trappen kommer bli urfin när den är färdigmålad och klar! Skönt att ta tag i sånt där sm man så görna vill göra men drar sig för. Så är det med mina fönster. De är hemska, bruna och fula. Nu när det är kallt kanjag inte måla dem men till våren, åh vad jag längtar!! :)

Grisen är ju helt underbart söt!! Och så gulligt med granen!

Kram! Jenny

Bonnies vita rum sa...

Det kommer nog att bli super fint med en vit trappa.

Kram Bonnie

Nilla sa...

Så fin den trappan kommer att bli! Söt gris =) Ida har också en som hon ska få i julklapp =)

Ha en bra dag!

Kram Nilla

Elin sa...

Trappen kommer bli kanonfin! Längtar efter bilder...:-D Vi blev helnöjda med vår trapp. Trodde att den skulle bli hal men det har den faktiskt inte blivit. Skönt eftersom man ofta har E på armen när man går i trappen...

Grisen är jättesöt, E får också en sån, fast rosa :-D Han har inte så mkt att säga till om..än..;-)

kraam e

Stämningsfullt sa...

Trappan kommer att bli jätte fint! Vad vore livet utan vit målarfärg?

janne - kathrine sa...

Vi har også en stygg og kjedelig furutrapp. Har kommet halvveis i renoveringen av den. Det er jo en trapp vi bruker hele tiden, så det er ikke så enkelt å finne tid til å gjøre den ferdig. Uansett, lykke til med malingen av din trapp :-)

Ruffa sa...

kommer säkert att bli superbra. Kul med före bilder.
Den lilla grisen är såå söt!
kram/ruffa

www.mediabrus.dinstudio.se sa...

så otroligt gulligt med den lilla grisen och den lilla, lilla granen :)

vildvuxet sa...

Härligt Sofie trappan kommer att bli supersnygg. Lyckliga du som kan ta en runda i Vita rummet , det måste väl vara höjden av lycka, fast vårt Unnerstad var inte heller dåligt. Underbar gris. Ha en skön lucia /Kram Bitte

MeyBiMe sa...

Dette var en herlig blogg du hadde. Mye fine ting og bilder...her kommer jeg nok ofte på besøk!!!
Ha en fin adventstid!!!