lördag 1 december 2007

1:a advent

Till 1:a advent brukar jag binda en krans av granris till ytterdörren, så även i år. Det blev enklast möjliga, kanske kanske blir det lite mer pynt på den, jag får "känna" in den först :-)
Till vitrinskåpet blev det kransar av lingonris, ett i varje fönster med vita band, julkänslan börjar sakta smyga sig in i huset! Var nog också först på gatan att sätta upp stjärnor och stakar i fönstret häromdagen, tycker att det blir som en extra energikick när mysljuset sprider sig i huset. Nu ska jag nog trotsa vädrets makter, här ÖSER regnet ner, och ge mig ut efter lite mossa till adventsstaken.

10 kommentarer:

beas barnslikheter sa...

Jättefina kransar!
Hur får du dina lingonriskransar att bli så rackarns täta?

Marres Hörna sa...

Dom är hur fina som helst, precis som dom är!!! Enkelt och stilrent!

Kram!!!

vildvuxet sa...

Nu tror jag det är de vackra kransarnas tid, tror att det bara är jag i hela världen som inte har någon, måste sätta fart.( men våra hjärtljusstakar lyser vackert)/Bitte

vildvuxet sa...

SÅ SNYGG bild längst ned på sidan, med de vackrast ljuslyktorna och finaste kudden .
Riktigt snyggt /Bitte

Lina sa...

Så fina kransar! Gillar när det är enkelt. Less is more!

Kram Lina

Under en vind sa...

Sååå fina kransar du har gjort!!! Väldigt välgjorda! Må gott och ha en skön första advent! Kram!

Stämningsfullt sa...

Vad fina och yviga kransarna är! Riktigt fina!

Vårt lilla hem sa...

Åh så fina kransar du gjort!!

Här är det också grått och regnigt, och jag längtar såå tills snön börjar falla och allt blir vitt och vackert!

Ha en underbar första advent!

Kram, Jenny

Frida i underlandet sa...

Vilken jättefin blogg du har.....Hit kommer jag gärna igen//Frida

Sofie sa...

Hej hej!
Tack för alla snälla ord! Värmer var gång jag läser era kommentarer :-)
Bea: Kranserna binder jag med små buketter omlott, då blir den tät och fin! :-)

Kram Sofie