torsdag 22 november 2007

Tv-bänken på plats

Att hitta en tv-bänk som passar i stil, mått och färg är i stort sett hopplöst! Vet inte hur många möbelaffärer vi varit i och ändå inte funnit det vi sökt. Så tillslut fick vi nöja oss med den som hade rätta måtten och färgen och sedan fick den om moduleras lite. Vi satte på hjul istället för de ynkliga benen som skulle suttit på och sedan har någon designer kommit på att det är praktiskt med LÅDOR att ha dvd och liknande i! Två av lådorna fick vi bygga om till vanliga luckor med gångjärn, magneter och säkerhetsspärrar. Allt detta för teknikens under*hi hi* Men, men är sambon nöjd, så är jag nöjd:-)
Jag ville bryta av lite mot det romantiska som finns i mitt vitrinskåp och soffbord, så det fick bli en enklare, modernare tv-bänk, men fortfarande VIT!


11 kommentarer:

Vårt lilla hem sa...

Er nya tv-bänk är jättefin! Den smälter in bra trots sitt lite mer moderna utseende :)Jag har en liknande fast med skjutdörr framför apparaterna, också en lite mer modern variant, men den passar bra ändå :)

Åh så mysigt med braskaminen intill! Den är så snygg! Vi är i ropet att installera en ny och byta ut den gamla sotiga vi har nu, och förmodligen kommer det att bli en sådan ni har, eller en snarlik! :)

Ha en underbar dag!

Kram, Jenny

Stämningsfullt sa...

Snyggt! Jag tycker att det passar med lite avskalat. En tv är ju ändå inte särskilt romantisk :)Som sagt: Snyggt!

Nilla sa...

Jättefint!

Vi ska så småningom också ha en ny tv-bänk och en sån hade jag gärna haft =)

Hoppas ni får en mysig kväll,

Kram Nilla

Anonym sa...

Va fint det blev! Det ser stiligt ut.
Inte så lätt att hitta rätt, färg modell storlek ska ju stämma. Men ni lyckades bra!

Kram Lina (LinaoMatilda på fl)

Lyckans Hem sa...

Din tv-bänka var jättefin! Man vill ju försöka dölja allt det där elektriska..huuu...Jättefin blogg förresten!!E det ok om jag lägger till dig hos mig? //Jasmin

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Ja visst är den underbar, slingan! :)
Du hittar den på Uthuset, www.uthuset.com. Det var här jag hittade den, men nu så såg jag häromdagen att de hade likadana på Plantagen och på Ica (Kvantum)! Så då finns det lite olika ställen att välja på, jag hoppas du hittar en, den är jättemysig! :)

Ha en fin dag!

Kram, Jenny

Marres Hörna sa...

Tack!!! :-)

Va nyggt det blev med tv:bänken. Härligt med spisen också...och fällen... :-)

Kram!

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Den smälter in helt, blir alldeles perfekt! Du visar alltid så fina bilder från ert vackra hem!

Det Ljuva i livet sa...

Superfint! (även om jag helst inte vill se tvapparaterna annat än när jag tittar på dem) Det skulle jag kunna leva med:-).
Kram!

Under en vind sa...

Det där ser jättefint ut!!! Stilrent och bra förvaring på en och samma gång!!

Hoppas att du haft en toppenhelg! Kram!

Hvita sinnen sa...

Verkligen snyggt! Du har ju helt underbar smak, mycket lik min egen :-D :-D hihi!!