torsdag 8 november 2007

Pysselvecka och massor med shopping!

Jag har haft en riktig pysselvecka och slutfört (nästan) alla dom där projekten som jag skjutit framför mig under gud vet vad hur lång tid. Nu är dom då äntligen klara och det känns SKÖNT, nu kan jag börja med nya små projekt, för visst är det så, jag skapar ALLTID nya *fniss*
Var ett tag sedan jag skrev något, då all tid har gått åt till att slutföra renoveringen av vardagsrummet, pyssel och heltidsjobb på det *phu* Ibland önskar jag att dygnet kunde ha fler timmar :-) Men nej Bitte vildvuxet-bitte. jag har inte eldat ner huset, även om man kan tro det *ha ha*. Är urkass på att elda har jag kommit fram till, trots alla bra tips jag fått bland mina kommentarer! Här är några av mina alster, fick ju inspiration från Én Gry og Sif och bestämde mig (precis som andra bloggare som jag har bland mina länkar) att göra en egen julgransmatta. Utbudet på julgransmattor är inte så stort, så att få en i de "rätta" färgerna är i stort sett en omöjlighet! Sy med langettsöm tog EVIGHETER, men blev pricken över i:et tycker jag. Lite skrynklig fortfarande, men det bjuder jag på ;-) Sedan blev det massor med kuddfodral i smal och bredrandigt svart/vitt tyg från STOFF & STIL, en affär som rekommenderas VARMT!



PS. Mina shopping"fynd"kommer i ett annat inlägg :-)




10 kommentarer:

alexandra sa...

mkt fint :D

Ella sa...

Jättefin julgransmatta, alltid mycket roligare med något mer personligare! Kaminen var riktigt snygg! :) Ha d fint!

Hemma på vår gata sa...

Åååååååååå va fint du har pysslat!! Rikigt avis på din matta men skall se till att göra en själv med.... är precis så som jag tänkt min, bloggade ju om det för ett bra tag sen men sen har inte tummen fått att få ur... Kanske skulle ha lite stjärnor på min så vi inte har helt lika... hihi!!
KRAM

therre sa...

Jag gillar så den där kudden från AuMaison! :)

Stämningsfullt sa...

Vad duktig du är! Mattan är ju jättefin! Skåpet i bakgrunden ser väldigt fint ut. Är det Rosie från Mio? Hit kommer jag gärna tillbaka.

Under en vind sa...

Otroligt fin julgransmatta!! Jag ger ingen alls så det vore nåt för mig att prova kanske.....
Kuddarna var också kanon!!
Måste bara fråga en sak....jag har upptäckt att man kan komma in till min låsta blogg genom att klicka på länken till mig hos Lantlif....kom du in den vägen för du står som medlem i grupp till Lantlif??? Eller har jag bjudit in dig via mail? Du är hjärtligt välkommen att fortsätta läsa, men jag börjar bara undra hur det kommer sig att det går ta sig in så lätt.....DEt kan ju komma in såna som man inte vill ha med sig...om du förstår vad jag menar....
Önskar dig en riktigt skön helg! Kram!

Det Ljuva i livet sa...

Hej!

Vilken fin julgransmatta, tog en stund att sy langettsömmen antar jag. Jättefint,önskar att jag med kunde.
Kuddarna är superfina. Den där med kronan har jag varit på g att köpa flera gånger och sen inte gjort det. *ångrar mig*

Hur mår Sune?

Trevlig helg! Kram Frida

vildvuxet sa...

Skönt att höra att du lever.
Var ängslig där ett tag , är själv en riktigt dålig på att elda. Jättefina kuddar och mattan är TOPPEN. Kram Bitte

Inredningsdrömmar sa...

Jätte snygg julgransmatta. Hur stor är den. Tänkte göra en själv men tror att jag var lite snål när jag beställde tyg

Sofie sa...

Inredningsdrömmar:
Tackar :-D
Mattan är 120 cm i diameter! Hoppas den syns under granen sen *hi hi* Hur stor hade du tänkt dig
/Sofie