söndag 25 november 2007

Helg = tid för pyssel

I helgen har jag fått en hel del gjort! Äntligen har tyget jag köpte från Stoff o Stil blivit till gardiner i sonens rum. Tyget är vitt med ljusblå prickar, valt av ägaren himself. Av tyget som blev över sydde jag några meter med vimplar, lite stjärnor och ett A till lille "A" :-) Sedan har IKEA-möblerna (stol o bord på bilden) fått lite vit färg efter att i EVIGHETER varit sådär tråkigt träfärgade, som nytt blev det *nöjd*
Till veckan kommer förhoppningsvis överkastet från GreenGate, ljusblått med vita stjärnor och en liten, men underbar julgris från Maileg, som ska pryda sonens säng. Det blev en blyertsgrå gris, för rosa är en tjejfärg hävdade sonen bestämt! *suck*
Tänkte visa lite bilder från hans rum sen när allt är på plats.



Bild på grisen från Maileg och överkastet från GreenGate.

10 kommentarer:

Nilla sa...

Så fint!

Och att barn vill bestämma lite också hur det ska se ut känner man ju igen =D

Hoppas ni får en härlig måndag!

Kram Nilla

Vårt lilla hem sa...

Åh va fint du gjort! Möblerna är ju bara för söta! Och grisen, den är ju underbar! :)

GreenGate är en av mina absoluta favoriter, älskar deras saker!!

Ha en fin dag!

Kram, Jenny

Bonnies vita rum sa...

Ser fram emot att se det färdiga resultatet!

Kram Bonnie

Marika sa...

Hej!
Jag har precis borjat blogga sjalv, men tittar samtidigt runt hos andra for inspiration och lasning.
Det ar jattefint inne hos dig! Jag har lagt in en lank till dig fran min blogg om det inte gor nagot!
Lycka till i fortsattningen!
//Marika
www.fransktlantliv.blogspot.com

Det Ljuva i livet sa...

Vad fint det ser ut! Ska bli kul att se hela rummet sen.
Överkastet är to die for! Underbart!
Kram Frida

Marres Hörna sa...

Mega-nice! Den där bokstaven var väldigt fin, det får man ju apa efter... ;-)

Kram!

Stämningsfullt sa...

Vad fint! Den lilla grisen är så söt så man vill pussa på den haha.

Under en vind sa...

Sååå fint det kommer bli!!! Vill cokså göra rum för en liten gosse...min 7-åring har tröttnat på det ljusblå...men än så länge styr jag ganska hårt över rummet...hi hi....

Ha en bra dag! Kram!

Titti sa...

Hei fra et regntungt Norge idag.
Så fint det ble... det med at små menn gjerne vil bestemme selv er vi midt i om dagen hos oss.... jeg har 2 små folk på 7 år som har fått hvert sitt rom nå. Han ene har ikke villet pusse opp i det hele tatt - for han vil at alt skal være som det er og han andre ønsket seg å inderlig orange. ORANGE! vi landet på orange puter - og en filt - men lys kreme vegger... og mamma hjertet lettet litt.

vildvuxet sa...

Synd att jag inte har mindre barn , mina är 15 och 21 år Tror inte de skulle uppskatta ljusblått lika mycket som sin mamma/Bitte