onsdag 24 oktober 2007

Tovad ull

Idag var jag och besökte stans enda pysselaffär, mycket fint fanns det där. Med mig hem fick jag tovad ull, pärlor i pärlemor och organzaband, nu skulle det tillverkas strutar. Fick inspiration av Nilla och Julia med dom fina bloggarna, nillashem. och juliasvitadrommar. och knyckte snabbt deras ideer. Kan villigt erkänna att det var riktigt skönt att krypa upp i soffan och sy strutar, trots dom små pillriga pärlorna.
Kan sammanfatta det med ett ord, AVKOPPLANDE :-) Imorgon tänkte jag prova mig på virkning, det ska bli spännande för jag har knappt hållit i en virknål! Så här blev dom, inte riktig så fina som Nilla och Julias, men övning ger färdighet!

3 kommentarer:

Jönnik sa...

Hej!

Hur gör man dessa söta strutar?

Sofie sa...

Hejsan jönnik!
Är inte mer avancerat än att jag köpte färdigtovade ark och klippte ut efter en mall och sydde ihop kanterna. Sydde sedan dit handtag, lite pärlor och rosetter :-)
Så det är ett superenkelt julpyssel!!!

Kram Sofie

ull och betong sa...

Hej!

Åh, vilka jättesöta ullstrutar.

Kram Nettan