måndag 29 oktober 2007

Smygtitt på vardagsrummet

Snart är vardagsrummet klart, renoveringen har pågått i ett antal veckor och nu återstår bara lite lister och diverse "piff" och sist men inte minst, vitrinskåpet ska på plats. Det har jag tjatat om hit och dit i bloggen och nu så ska det äntligen få komma till sin rätt! Älskar verkligen hur golvet blev efter slipningen, lite rå träkänsla och den fula röda tonen försvann... Vi valde en ganska dyr lack, som inte är en lack och inte heller en olja, men som har dom bästa egenskaperna av båda! Här kommer en liten smygtitt, då allt som sagt inte är klart. Förhoppningsvis så kommer sotaren hit imorgon och ska godkänna installationen av kaminen, sen ska jag krypa upp i min nya fina VITA soffa och bara mysa framför brasan :-)

Den silvriga kannan är ett "fynd" från Tradera, visst är den vacker! Bredvid kaminen ska LCD-Tv:n sitta och en vit tv-bänk är beställd och kommer förhoppningsvis på fredag. Egentligen så skulle jag klara mig utan TV,(vi har ett till TV-rum där barnen huserar), men min käre sambo måste ju få något att säga till om :-) Det är bara att göra det bästa av det och dölja alla fula dvd-apparater, förstärkare, sladdar och allt annat av elektriskt djävulskt påfund!

5 kommentarer:

Nilla sa...

Helt underbart fint det är! Kommer att bli så mysigt att sitta i soffan och titta på elden i kaminen =)

Hoppas ni får en bra dag!

Kram Nilla

vildvuxet sa...

Oj oj oj vad fint det blir och vilken urläcker kanna, vilken vacker träpannel bakom kaminen, inte behöver han någon tv där och nämn inte ordet sladdar jag ryser.
Kram Bitte

therre sa...

åh, det ser verkligen jätemysigt ut måste jag säga!

Hannis sa...

Vilken kanna!Hoppas du snart får njuta i soffan.Finns inget mysigare än att lyssna på "spraket"från en kamin.Ha en bra kväll//Hannis

Sofie sa...

Det kommer bli jättefint! Gillar kudden med kronan, som nästan ser ut som ett potatistryck, är tyget i linne? Visst är det härliat att göra så vackra fynd från loppis, tradera, blocket m.m, som den fina silverkannan.