onsdag 3 oktober 2007

En bra kvinna reder sig själv...

heter det väl och nu ligger det lite sanning i det här hemma. Renoveringen pågår för fullt här hemma. Hmm, få se nu vad som hänt sen sist. Taket har vitmålats, tapeterna har kommit på plats, golvet är urfräst och plattorna är satta på plats. Det blev en polerad granit, Micron, i en mellangrå nyans med lite färgskiftningar i. Hade så svårt att bestämma mig och hade faktiskt tänkt mig något mörkare först, men efter att vi varit i kakelaffären och fått med oss en provbit hem klickade det direkt.
Nu ska det byggas dörrfoder, då dörren mellan hall och vardagsrum fick åka till tippen och gjorde så att hallen fick större ljusinsläpp, vilket var behövligt!
Ett hål ska göras i taken på fredag, så att kaminen kan installeras, vi ska sätta panelväggen och golvet ska slipas, SEN så kan jag börja inreda*längtar*.
Inte nog med det, jag berättade om mina köksplaner i tidigare inlägg och vi kan väl säga som så att kaklet är nu borta och jag har kaklat för första gången i mitt liv :-)
Blev inte 100 nöjd med det målade kaklet och visste att jag skulle gå och irritera mig på det, så jag rev helt sonika ner det...
Fick menade blickar mot mig "att det där får du sköta själv", brukar annars vara så att jag påbörjar-mannen avslutar*fniss*. Sagt och gjort, kakel, fix och fog inhandlades och jag kan väl sammanfatta det med ett ord, SLITSAMT. Är på det stora hela mycket nöjd, för jag har ju gjort det alldeles SJÄLV*stolt*

Var förresten till banken och lade om lånen i måndags och vi träffade en mycket trevlig bankman som tyckte att vi var "underbelånade". Tydligen hade värdet på vårt hus nästan fördubblats och vi har ju arbetat av vårt lån ganska bra sedan det köptes, så det var fritt fram att låna pengar till ett KÖK tex. tyckte han. Jag snappade givetvis upp alla dom här orden, mannen höll nog för öronen, jag tyckte väl att det lät det närmaste som att bankmannen skänkte oss pengar till ett nytt kök*fniss*
Så inom en snar framtid kanske jag får riva ner det kakel jag nu satt upp och hoppas då innerligt på att jag nu gjort ett riktigt skitjobb så att det blir mindre slitsamt att få ner det då!

Blev inte de kuddfodralen jag hade tänkt mig från Nordljus, slutsålda, men köpte de här istället, från Au Maison, har ju kärat ner mig i dom med :-)

2 kommentarer:

therre sa...

Jag är också så kär i den där kudden! Har tänkt på den ett tag nu, men tycker den känns ut lite för dyr för sambon eller dottern att ligga o vila på framför TV:n :P

Nublus blogg sa...

Jag gillar också den där kudden. Tänkte köpa in den till butiken men backade just pga priset. :/

När du tröttnat på fårskinnet kan du skicka det till mig. ;-)

Jag är stum av beundran över allt jobb du/ni gjort. Vet precis hur tufft det är att renovera och hur stor längtan efter ett nytt kök kan vara!