lördag 20 oktober 2007

Äntligen händer det saker!

Kaminen är så gott som installerad, på fredag kommer det nog ÄNTLIGEN bli klart! Tapeterna är uppe, panelväggen likaså(tack käre broder för värdefull hjälp)och den är även målad och klar. Efter många om och men och lite mer beslutsångest, blev det i Jotun Ladys, kulör LÄTTHET. Nu är det bara golvsliparen som fattas och honom kommer jag personligen jaga med blåslampa om han inte kommer snart! Vill ju bli KLAR snart, orkar inte leva i detta byggdamm längre...

Idag var pappa här och satte in min nya kökskran, så nu har jag äntligen en droppfri kran! Tänk vad så lite kan göra en så lycklig *NÖJD*
Som om inte lyckan över kranen vore nog, så ringde det även från IKEA och meddelade att våra soffor skulle levereras på tisdag! Som jag längtat, äntligen ska jag få vita fina soffor i mitt vardagsrum :-)
Måste bara ladda upp med några liter klorin och en uppsättning klädsel till, för med barn i huset kan det inte bli annat än katastrof *ha ha*. Där kommer dom sitta och kladda med chokladiga barnhänder och kleta snorkråkor :-D Men då kommer jag vara fullt förberedd med mina klorindunkar!

Ja, det var en liten renoveringsrapport från idag, snart kommer det lite bilder på alltsammans med!

Det här slagbordet har jag nu fått övertagit av sambons farfar! Det ska få en plats i vardagsrummet som sideboard och användas som extrabord när vi får många gäster. Nu funderar jag på om det ska få vara trärent, lackas vitt eller varför inte SVART?! Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Nilla sa...

Kom helt av mig vad jag skulle skriva när jag såg slagbordet, som jag önskar mig ett sånt! =)

Bordet är snyggt vad du än bestämmer dig för, mycket hjälp jag gav dig då =D

Hoppas du får en bra dag!
Kram Nilla

therre sa...

Det där ser ut som mitt, tror det är samma :) Fast det där kanske var lite större. Har målat mitt vitt :D

vildvuxet sa...

Härligt bord ! Mitt förslag är Vitt eller svart. Bra svar va! Beror lite på hur det ser ut runt om kring. Om man är tveksam är det bättre att börja med den ljusare nyansen . Så mitt råd är börja med VITT och sedan kan du alltid måla över med svart.(fast det låter mellan raderna som om du är sugen på svart) Bra val både VITT och SVART. Kram bitte

Anna sa...

Jag skulle hårdvaxa bordet svart med Osmo. :)