tisdag 16 oktober 2007

Jag har blivit med kökssoffa

Har letat länge på Blocket efter den rätta soffan med de rätta måtten och nu så äntligen fanns den där i min hemstad, 5 minuter med bil. Jag prutade ner den till 500:-, sen var den min!
Har ju varit lite svårt att hitta den rätta soffan, då den skulle passa ihop med våra bord och stolar och vara lagom hög mot fönsterbrädet. Den är ju inte direkt ny, vi kan väl säga att den är lite "shabby chic", ett ord min sambo troligen får rysningar av *fniss*. Själv sa jag till honom innan köpet, att den är gammal och bär på mycket historia, när frågan kom upp HUR sliten soffan var, den köpte han och följde snällt med som bärhjälp!
Den blev lite ompysslad med målartvätt och ett lager vit färg, ny stoppning och ett nytt fräscht tyg a la kökshandduk och är numera katten Sunes favoritplats. Nu kan vi trängs MÅNGA runt bordet *mys*.



Uppdaterat med lite bilder i dagsljus :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev jättefint! Passar bra in i helheten. Och vilket billigt pris, här i Finland hade jag fåt betala minst tre gånger så mycket.

/Lina

Nilla sa...

Ja-a du säger som ovanstående här i Finland hade jag fått mig en smäll på handen om jag ens försökt mig på att få en soffa för det priset!

Jättefin är den =) Och jag är inte alls avis, iiiiinte alls ;-)

Ha en bra kväll!
Kram Nilla

Sussie sa...

Hej...jättefin soffa...det måste ha varit ett bra köp...Kram Sussie

etthusivitt sa...

Verkligen jättefin!! Har själv en köksoffa som bara väntar på att bli målad, omklädd och full med kuddar! Kram, Anette

therre sa...

Åh, så fint. Speciellt med kökshandukstyget *puh, långt ord!* Kisse ser ju ut att ha det såååå mysigt! :D Har du någon förebild månne? :)

Hemma på vår gata sa...

Ååå va fint det blev med soffan!! Önskar att vi hade plats för en soffa i vårt kök men det är verkligen trångt där!!

KRAM