söndag 7 oktober 2007

Höstmys med tända ljus....




Älskar när det är lite mörkare ute på morgonen nu så att man kan tända lite ljus till frukosten. Är nog lite av en ljusnarkoman *fniss*. Har inte koll på hur många ljuslyktor/stakar/koppar jag äger, vet bara att det är en hel del! Inte kan jag sluta handla heller och så har man så gulliga syskon som tillför nya. Man kan väl säga att jag ÄLSKAR tända ljus! Men det har även sina baksidor.
Fortfarande får jag pikar av sambon då jag för snart 10 år sedan höll på att elda ner vår dåvarande lägenhet dagen före julafton. Jag hade precis julstädat klart, tänt lite ljus, då min sambos bror (som då bodde granne med oss)ringde och undrade om jag inte ville komma över på lite glögg. Sambon som slutade jobbet kl 22 skulle komma över så fort han kommit hem. Givetvis tackade jag ja och gick glad i hågen över till dom, MEN jag glömde släcka ljusen. Jag kan väl sammanfatta det hela med att vi fick köpa nytt soffbord och matta och hela lägenheten fick röksaneras och tapetseras om...
Så kära bloggvänner GLÖM INTE ATT SLÄCKA LJUSEN NÄR NI LÄMNAR HEMMET!

Det fina fatet, som är gjort av en lokal konstnär som återvinner gammalt fönsterglas, fick jag av min bror med sambo på min födelsedag. Givetvis blev det till ett vackert ljusfat! Av min syster fick jag två fina fönsterlyktor som nog kommer att få sin plats i vardagsrummet. På bilden längst upp får ni en liten smygtitt på klinkersplattorna som kaminen ska stå på, fogade klart det idag, ser fram emot när kaminen kommer på plats! Ytterligare en eldkälla, lovely!Ljuslyktorna från Nordljus som jag bloggat om i tidigare inlägg. Det paketet behagade komma på min födelsedag som en liten bonus *ler*, är jättenöjd med varorna och servicen därifrån. Rekommenderas varmt!



2 kommentarer:

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Oj, vilken tur att det gick så pass bra ändå. Själv har jag sett hur "brandsäker vitmossa" har börjat brinna, trots att det inte skulle vara möjligt.

Jag är lite övernitisk och vågar knappt ens ha ett litet värmeljus stående på gästtoaletten när vi har gäster.

Struntlillstrumpa sa...

Köper också nya ljuslyktor och sånt hela tiden. Har ett helt skåp fullt!