onsdag 31 oktober 2007

Eld fascinerar...

Igår kom sotaren och vi fick grönt ljus att börja elda i vår kamin, härligt! Sambon och jag konstaterade ganska snabbt att ingen utav oss skulle kunna få någon värst vidare bra karriär som pyroman. Oj vad svårt det var att få fyr på brasan, men skam den som ger sig, det tog ett tag men sedan fick vi äntligen fart på den :-)
Idag jobbar sambon eftermiddag, så jag är förste eldare *ha ha* Nu ska jag gå ner till min brasa och pyssla lite och bara mysa! Eld fascinerar, hmm det kanske bor en pyroman i mig trots allt ;-)


14 kommentarer:

Mimmi sa...

Så myyyysigt! Jättefint! Jag vill ha korgen, var har ni hittat den? Kram

Sofie sa...

Tack snälla :-)
Korgen fann jag på MIO, 199:- kostade den!
Kram

Nilla sa...

Härligt med eld, det bor nog en liten pyroman inom mig med =D Korgen är verkligen fin.

Hoppas ni får en riktgi myskväll framför brasan.

Kram Nilla

Kajsa sa...

Skulle just fråga vart du köpt den fina korgen, men det fick jag ju svaar på direkt! :-)
Underbar! måste nog bli en tur till mio då! :-)

Marres Hörna sa...

Jättefin! Det är ju faktiskt inte lätt, skitsvårt att få till en fin brasa!!! :-) Övning ger färdighet!

Kram!

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Oj vad mysigt. Längtar nu ännu mer tills vi får vår egen, men det lär nog ta ett tag att installera den även om vi ska beställa den om två veckor.

Så supermysigt hem!!!

SOFIE sa...

Hej Sofie =) Var tvugen att gå in här när du heter samma som mig ;) Gud vad fint du har! Härligt att kunna mysa framför brasan , avis! =) Här kommer jag fortsätta titta in, så kul att se allt fint! =) Och gud så fin Sune var! Supersöt! =) Kramar!

vildvuxet sa...

Tror inte det finns något vackrare och mysigare än en brasa bara ljudet och sprakandet är härligt.
Fin korg också ! Bitte

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Inget går upp emot en mysig brasa! Hoppas du får en härlig helg!

Under en vind sa...

Visst är det mysigt med eld och levande ljus! Men för mig i ordnade former, har alltid varit "brandrädd"...och det blev inte bättre då vi under ett års tid hade en pyroman som härjade i samhället.....det var många sömnlösa nätter men i våras greps han äntligen.....
Ser så fint ut hemma hos dig! Samma soffa som du har nedan finns här också, liksom soffbordet. Men vi har det lilla som är 60 cm på vardera håll.
Ösnkar dig en fortsatt skön helg! Kram!

Marit sa...

Hej!!

Ett tips ang eldning: Elden behöver lika mycket tilluft (syre) som arean på skorstenen. Har du ingen ventil efter golvet så öppna fönstret när du tänder så går det mycket lättare att tända och få en fin brasa.

Lycka till med brasan.

Marit sa...

Hej!!

Ett tips ang eldning: Elden behöver lika mycket tilluft (syre) som arean på skorstenen. Har du ingen ventil efter golvet så öppna fönstret när du tänder så går det mycket lättare att tända och få en fin brasa.

Lycka till med brasan.

Det Ljuva i livet sa...

Åhh, dör av avundjuka. Det ser sååå mycigt ut.
Kram

vildvuxet sa...

Var har du tagit vägen, har du eldat upp huset ? Hallå det är den 7/11 idag och vi har inte hört ifrån dig sedan du tände brasan den 31/10. Saknar dig Kram Bitte