onsdag 12 september 2007

Höststädning i köksfönstret och viktiga beslut

Igår hade jag en sån energi och fick mycket gjort under min lediga dag. Vad skönt det är att krypa upp i soffan på kvällen när man vet att man äntligen tagit tag i saker som man skjutit framför sig ett bra tag! Igår var en sådan kväll, för då hade jag äntligen satt upp mina köksgardiner med krok och ögla (så som hissgardiner sitter) istället för att ha dom på gardinstången som jag haft tidigare.
Bara ren lathet att jag inte orkat köpt den trälist man sätter i gardinen för att fästa ögla och krok i ! Men nu är det gjort och det är sååå skönt och det blev så mycket bättre tycker jag. Sedan fick mina pelargoner äntligen gå i vintervila och jag köpte murgrönor och band upp på stålbåge och planterade "plättar i luften"i en söt liten betongkruka. Så nu är ser det så fräscht och fint i köksfönstren igen. Upptäckte vad fint det är med grönt mot allt det vita...Tillslut tog jag det stora beslutet och bestämde mig för vilken tapet vi ska ha i vardagsrummet och åkte till färgaffären och beställde dom, så nu finns det ingen återvändo. Det blev inte alls den jag tänkt från början, utan en svagt grå, på gränsen till vit, tror *läs hoppas*det blir fint mot dom vita möblerna.
Han här hemma (har märkt en tendens att mannen blir kallad så här i bloggen,*stackarn*)tyckte att det såg ut som gråvit kartong, låter ju upplyftande!






6 kommentarer:

Uppe på vinden sa...

Vilka fina bilder! Gillar din stil! Ha en skön onsdagskväll! Kram!

Susanna sa...

Kul att du hittade till blogg! Vi hade faktiskt en kille som satte upp dem, maken är inte så händig på sånt. Men en vägg utan sågning bör ju inte vara så svårt. Han behövde bara måla två gånger så det var ju bra. Men dyrt var det, vi betalade ca 7000 kr för 30 km2. Lycka till! Ska bli kul att se färdigt resultat.

Evelinas hus sa...

Hej,
Vilken fin blogg du har och mysigt köksfönster.
Jag återkommer.
Caroline

Maria-Jag blommar sa...

Vackra vita bilder från ert hem! Så stilrent! Jag gillar att se det trots att jag själv inte kan hålla mig från färg!

elin1976 sa...

Å så koselig du har det. Er enig med deg at det grønne mot det hvite er nydelig. Er så glad i grønne planter. Å pletter i luften er en stor favoritt. Klem:O)

Linneagården sa...

Du, vilken energi,,,jag fick nog lite nu, för jag har lite som behöver fixas...!!
Det blev jättefint hos dig, verkligen.
*kram*/madelene