måndag 10 september 2007

Hösten är här...

Var tvungen att fixa till en liten höstplantering igår, så att mitt fina olivträd får komma in i värmen under vintern.
Ville egentligen ha vit ljung, men det gick inte att uppbringa *surar*. Förutom Ljung, huserar där med Kärleksört och Njurvinda (vilket namn på en växt!).

Hittade också ett zinkfat med små söta hjärtan runt kanten, får tjäna som ljusfat så länge tills jag vet vad det ska användas till. Ett litet impulsköp kan man nog kalla det och jag som stolt har berättat för sambon att jag minsann inte gör några sådana nuförtiden, att jag blivit botad, hmm...





8 kommentarer:

Hemma på vår gata sa...

Vilken härlig höstgrupp du har gjort... själv skall jag sätta tänderna i krukorna idag och hösta lite ute...

Zinkfatet är ljuvligt!!

KRAM

Uppe på vinden sa...

Så fint du gjort!! Fatet med hjärtan finns hemma hos mig med, men det har fått en omgång av vita sprayburken *fniss*...Ha en skön kväll! Kram!

Millan sa...

Vart har du köpt Zinkfatet?
Sånt vill jag haaaaa!!!

elin1976 sa...

Å så nydelig du har det!

Sofie heter jag... sa...

Tack alla ni goa snälla :-)

millan: Hej hej, fatet är köpt på Blomsterlandet i K-stad. Kostade endast 59:-, ett fynd för mig som älskar zink :-)

Kramar Sofie

Millan sa...

Ok.
Då får man kika in där när man är i K-stad nästa gång. Tänkte ta en repa dit till Ikea snart.

Fina köksfönster du fått!!! :)
Ha en bra dag

Sofie heter jag... sa...

millan: Tack, känns skönt att äntligen tagit tag i dom, tog nog ett halvår innan gardinerna satt som dom skulle *fniss*

Åhh, måste varna dig ang. IKEA, åk inte dit på helgen, var där i lördags och det var MASSOR med folk. Knappt en parkeringsplats ledig...
Gick om kring som i trans bland folkmassorna och ville bara UT *hi hi*
Kram Sofie

Ulrika sa...

ååååh vilken underbar bricka!! Sån skulle jag vilja ha:)

Kram Ulrika