torsdag 27 september 2007

Fullspäckade dagar och köpstopp

Nu har vi kört skräp till tippen i dagar två, känner att jag verkligen kan andas här hemma nu, trots renoveringsröran. Vi har även beställt kamin, en Contura 550 och köpt pärlspont till panelväggen som kaminen ska stå framför. Håller även på och grubblar över vilket material jag vill ha under/framför kaminen. Valen står mellan skiffer, granit eller kalksten och jag kan bara inte bestämma mig, så imorgon bär det av till kakelaffären för att känna och klämma.

Som om inte det vore nog, fick jag en ide att måla kökskaklet, som går i beiga toner och går inte alls ihop med övrig inredning. Så då bar det av till färgaffären och nu är det grundat och målat en gång, sista strykningen blir imorgon och då kan jag förhoppningsvis visa lite bilder, ser bra ut so far. Detta gör jag för att stilla min önskan om en total köksrenovering, då jag lovat mannen att inte prata om det på ett tag om jag BARA fick en kamin insatt. Men ni vet väl hur det där är, så fort den är på plats så.... Kvinnlig list kallas det *ha ha* Idag har jag också beställt ett lammskinn från gotlandsfår, något som jag länge drömt om men aldrig gjort slag i saken, då jag tyckt att det varit i dyraste laget.

En liten beställning från http://nordljusinredning.e-butiken.se/ blev det också, så nu har jag nog KÖPSTOPP. Men så här vid löning känns kostnaden inte så påtaglig, men det visar väl senare och nudlar står på menyn i slutet på månaden :-) MEN till mitt försvar, köper jag bara saker jag gått och kärat ner mig sedan långt tillbaks *ler*

Dagens inköp: 2 kuddar, brevkorg och 2 ljuskoppar i fattigmanssilver och sist men inte minst lammskinnet!








Sov gott! Kram Sofie

6 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

Oj, oj oj vad mycket fint du visar. Sovrummet ser underbart ut! Sune gudomlig! Hjärtat ska jag absolut göra.

Vardagsrummet kommer att bli så fint!Och den nya shoppingen kan mycket hellre komma hem till mig:-D;-).
Kram Frida

etthusivitt sa...

Jättefina saker! Skulle kunna ha varit mina inköp, precis sånt som jag vill ha. Nu blev jag avis...
Kram, A

etthusivitt sa...

Förresten, vad har ni målat på för slags kakel? Är det vanligt glatt kakel eller sjöstens-aktigt ;-)? Är jättenyfiken, för vi har något slags sten-kakel som går i grön-orange-beige som vi GÄRNA vill måla vitt! Vill gärna se dina bilder på resultatet sen! Kram, A

Nygammalt sa...

Förstår att du har kärat ner dig i de fina sakerna. Tur att du besitter kvinnlig list! ;) Det kan man komma långt med...
Ska bli kul att få se vad du har sysslat med i köket och vad du väljer vid kaminen.
Trevlig helg! Kram.

"M" sa...

Jag vill ha alltihop...fina saker.
Man kan bli lite köpgalen när man ser allt fint i affärerna..men man får tygla sej..hihi.kul är det.
Mvh "M"

Sara sa...

Åh, vad fina saker du visar. En liten fråga, var har du köpt det mysiga fårskinnet?