fredag 3 augusti 2007

Sagan om MIO fortsätter...

I och med att jag fick vänta ytterligare några dagar på mitt vitrinskåp så passade jag på och beställde ett Rosie soffbord med, det som är 100x100. Bordet lyckades jag pruta ner till 2000:- och mer borde det bli i och med att deras utlovade leverans idag, uteblev den med...
Läste på deras hemsida att man fick 200:- för varje hel förseningsvecka tillbax, för min del blir det då ytterligare 400:- att handla för *ler*.
Men till vecka så skulle det komma, det nästan lovade dom, ja vi får väl se!

Egentligen borde jag inte ha så bråttom, då vi inte ens har börjat att renovera det vardagsrum som möblerna ska stå i, men man blir ju så ivrig och vill ha NU NU!

Har beställt lite tapetprover från Sandbergs, som kom idag och så har vi hört oss för efter en duktig golvläggare som kan slipa och olja vårt golv, så långt i planeringen är vi nu.
Fast jag har iofs haft en tydlig bild i mitt huvud sen en lååång tid tillbax hur jag vill att det ska se ut och den har inte ändrat sig värst mycket. Så nu är det bara att tuta och köra, men det fina vädret verkar förhoppningsvis komma nu, så jag får nog snällt vänta ett par veckor till *ler*

Ha en skön helg!

Ska själv vara ledig hela helgen, så imorgon blir det lite loppis och shopping. Hoppas att finna några fina fynd och att vi får fint väder.

Kram Sofie!

2 kommentarer:

Hilde sa...

Godt å ha deg tilbake i bloggverden:) Har kikket inn her med jevne mellomrom, men har hatt lite tid de siste ukene.

Jeg forstår godt at du gleder deg til skapet og bordet kommer. Skapet har alltid värt et av mine favortittskap, men jeg får desverre vente litt med nytt skap. Har nettopp fått ny soffa og maken tycker det er bra for en stund noe jeg ikke helt forstår;)
Ha en fin helg!
Hilde

country-dreams sa...

Vackra möbler, slagbordet var ju jätte fint... ha en bra vecka/ Jessica