fredag 31 augusti 2007

Höstkänslor och shoppingsug

Nu börjar det kännas i luften att hösten är på intågande, härligt känner jag som älskar hösten med den rena klara luften och dom härliga färgerna. Ett stort plus är också att det är så mycket roligare med inredning då, man får så mycket inspiration och man får lov att tända många ljus och boa in sig, underbart! Oftast brukar våra renoveringar ske på hösten, av den enkla anledningen kanske, vad vet jag *ler*

Var igår på en liten shoppingtripp i grannstaden, min son och jag (fick snällt muta med ett Mc Donaldsbesök för fridens skull) och var givetvis tvungen att besöka Vita Rummet, som jag bloggat om tidigare.
En underbar affär, kunde inte se mig mätt på allt fint. Fick så mycket inspiration, så nu är shoppingsuget på frammarsch igen *ler*

Fick med mig lite saker därifrån, en lampa till köket, en zinklykta som ger ett fint varmt sken, en kungakrona som fått sin plats i hallen och en doftpåse med doft av ren tvätt *ljuvlig doft*.


4 kommentarer:

Linneagården sa...

Åh, vad fina saker du köpt. Håller med om att man vill förnya hemmet när hösten kryper på. Skulle oxå vilja haft en kisse, men sambon är så allergisk... Din katt matchar inredningen tror jag=)
*kram* /madelene

Sofie sa...

Tack för kommentaren på min blogg. Vilket fint hem du har!! Och grattis till det lurviga nytillskottet, Fantastiskt söt!
/din namne

Sofie sa...

Du frågade också vart tv bänken kommer ifrån. Den är mamma och pappas, men jag tror de köpte den på ellos.se, de har väldigt fina möbler. Hett tips! Trevlig helg!

Julia sa...

Hej hej! Svara här, jag tycker att det låter aningen för dyrt med 1200. Jag fick två för det priset...
Men det beror lite på kvalité osv. Mina är stora och fina, köpta direkt från en uppfödare (som kanske inte har så stor koll hur mycket man skulle kunna ta för skinn)Fortsätt leta, det är underbart med fårskinn, varmt och gosigt! Kram