onsdag 18 juli 2007

Nu ska här fjäskas!

Var hos min sambos farfar och farmors stuga med barnen och badade häromdagen och tittade in i en av hans pysselbodar. Har ju varit därinne ett antal ggr under många många år, men helt missat det underbara slagbordet som stått därinne. Kan ha att göra med att jag fått en ny vunnen kärlek till det gamla lantliga stilen först på senare tid och därför förbisett det totalt.
För tillfället används det till förvaring åt en motorsåg och skyddshjälm!!! Vi kan väl säga som så att han inte ser bordet på samma sätt som jag *ler*
Sambon har lagt in om ett övertagande av bordet, så nu är det bara att vänta och se, snart kanske vi får bli ägare till det vackra slagbordet,som då med stor sannolikhet kommer få en vit fin färg på sig.
Till hösten kommer det att få pryda en vägg i det nyrenoverade vardagsrummet och användas som extrabord vid kalas mm.
Ska se om jag inte kan ta en bild på det nästa gång vi är där...
Han är världens goaste farfar, så det ska nog inte vara något problem med bordet, jag köper gärna ett annat som han kan lägga motorsågen på!

Imorgon bär det av till Strömstad och världens bästa familjecamping Daftö, där vi förhoppningsvis ska bada och må gott ett par dagar.

Kram Sofie

Inga kommentarer: