tisdag 10 juli 2007

Allt blir inte riktigt som man tänkt sig...




Oj vad det var länge sedan jag skrev något här! Har verkligen fullt upp med jobb, familj och hus och har inte haft någon tid alls över att tänka på inredning, som är min stora passion i livet. Då kan man prata om fullt upp *ler*

Men så blev det som det blev igår, vår gamla TV gick sönder och planerna på att införskaffa en i höst när renovering av vardagsrum var klart, sprack! Jag jobbade som vanligt, men sambon som är pappaledig fick fullständig hybris och var bara tvungen att införskaffa en bums.

När katten är borta dansar råttorna på bordet heter det ju och det var precis vad han gjorde, han fixade barnvakt och åkte iväg till de stora kedjorna och hittade och köpte den största (i mina ögon mätt) platt-tv du kan tänka dig!

Så nu står den där, stor och vräkig och passar inte alls in i det vardagsrum jag tänkt mig...
Men det är väl bara att gilla läget och hitta en fin, lantlig vit tv-bänk så att man kan gömma bort all annan elektronik som hör till.
Kruxet är väl bara att hitta en, måste kika runt på nätet nu, men tar tacksamt emot tips som stämmer in på de kriterier jag har =)

Usch och fy för onödig nödvändig elektronik *hi hi*

Nej, nu ska jag bege mig ut till MIO och spana in tv-bänkar och annat smått och gott!

2 kommentarer:

Hilde sa...

Elektronikk ja, det er noe menn ikke får nok av tydeligvis;) Min mann har nettopp byttet jobb og er nå butikchef på en Audio Video butik, så her kryllar det med nye prylar. Han vil også ha ny stor TV, men jeg fikk ham til å låne hjem en 50" tv bare for at han skulle forstå at det er for stort, så nå har han gått med på en 42" i stedet. Man får forsöke å väre så smart det går. Jeg tror det blir riktig bra med ny TV benk til den nye fine TV din:)
Hilde

Nygammalt sa...

Är likadant här. Jag köpte vår tv-bänk på MIO, en vit/beige färgad med "gamla" handtag. Tror serien hette cottage eller nåt sånt, men jag tror tyvärr inte att den finns kvar. Den är jättefin.