söndag 20 maj 2007

Imorgon bär det av till Tallinn



Bilder från www.tallinksilja.com


Ja, då har dagen kommit när jag och mina kära klasskamrater ska göra en liten avslutningstripp till Estland och Tallinn. Min första tanke när vi bestämde att resan skulle gå dit var, vilka fina inredningsaffärer finns det där måntro *ler*. Merparten av dom andra undrade nog, hur billig är ölen där?!
Fast en och en annan drink kommer nog att slinka ner i mig med, är det fest så är det!

Har hört att man kan handla hantverk, som smide, keramik, lapptäcken, linnetyger mm billigt där. Man får hoppas att dom också är inne på den vita linjen, så det inte är Beckers färgkarta som gäller där, för då kommer jag nog åka hem tomhänt *hi hi*

Så här står det på www.resfeber.se

"Medan det går åt en månadslön att fylla en någorlunda skojig shoppingkasse i New York, räcker en svensk tusenlapp i Estland till så mycket vodka och så många pälsmössor som du orkar bära. Sprit, livsmedel och kläder sydda i Asien är löjligt billigt."


Låter väl helt OK, hoppas jag får mkt för mina tusenlappar då, hmmm vem av mina vänner ska jag utse som packåsna, det tål att tänkas på *ha ha*
Om inte kommer jag att få se en vacker stad med många fina gamla byggnader och hus!



6 kommentarer:

Jenny sa...

Åh vad härligt, jag var i tallin för några år sedan. Hamnade dock inte på så många roliga ställen. Men det var en väldigt vacker stad.
Jag har hört att deras "gamla" stad är full av små mysiga butiker.

Trevlig resa :-D

lyck-annas sa...

Härligt!
Hoppas resan blir underbar!
Själv far jag till Riga om några vckor och deser jag fram emot. En oerhört vacker stad men smarrig mat & törstsläkande öl...

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Å va spännande!
Önskar en underbar resa med massor av saker att berätta för oss som är hemma å håller ställningarna tills du kommer tillbaka!

Tingeltangel sa...

Du kanske redan hunnit åka... Annars kan jag hålla med om att du måste gå i Gamla stan, den är superfin. Varuhuset Stockmann är inte så dumt om man vill shoppa.

vitahemsara sa...

Ha en trevlig resa=) tänkte bara lägga mej i vitrinskåps funderingarna.. jag tycker att du ska ta 1 el 2 , det känns lite roligare när det inte är lika massproducerat och sen så skriver du ju att du ínte är så mycket för krussiduller.. jag tycker att du ska gå på det!

Det Ljuva i livet sa...

Hej! Hoppas att resan har varit härlig och att du har gjort många fynd! Du har blivit utmanad, läs mer i min blogg. Kram Frida.