torsdag 3 maj 2007

Första strykningen


Så fort jag kom hem efter jobbet idag, strax efter 5-tiden, slängde jag mig över färgburken och penseln och började måla.
Man kan redan nu efter en strykning av grundfärgen föreställa sig vad fin den kommer bli som vit.

Har bara ett litet bekymmer nu, eller ja ganska stort, jag vet inte vilken färgkod jag ska ha på den vita färgen!
Vill ju att den ska matcha spegeln från House Doctor som ska sitta över skänken och den är åt det råvita hållet(tror jag)*ler*

Mitt andra problem är vilka beslag som ska sitta på.
Först var jag inne på dessa från Gruvgatan 13

Ringarna på första lådan och nyckelskylten formad som ett hjärta.




Men så snubblade jag över de här fina knopparna på Mollys Hus


Och nu vet jag inte vad jag ska välja...
Någon som kan tipsa om en fin vit färg (färgkod)och göra sin röst hörd ang. vilka beslag som skulle passa till skänken?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken skillnad på före efterbild! Jättefint kommer det att bli! Jag tycker att du ska ta beslagen på den första bilden.

majsan45 sa...

Jag håller med dom första den kommer att bli så fin. tack för besöket ha det gott Kram/Majsan