lördag 19 maj 2007

Bullbak och vitrinskåpsfunderingar...

COTTAGE från MIO i vitt kanske...

Har precis satt en bulldeg och passar på att få utlopp över mina tankar angående vitrinskåpsköp.
Ju mer jag sitter och kikar på olika inredningssidor, desto mer fina vitrinskåp dyker det upp*suck*.

Inte gör det mitt val enklare inte...

Vill egentligen ha det enkelt och avskalat, inte för mycket krusiduller. Samtidigt som jag känner att ALLT blir så enkelt och avskalat i mitt hem att jag kanske skulle våga mig på ett romantiskt vitrinskåp MED krusiduller, som typ ROSIE från MIO...

Det kanske inte gör något att i alla fall en sak/möbel sticker ut i hemmet.
Ni hör ju att jag är en väldigt kluven människa just nu *fniss*.

Verkar som det sitter en på var axel och kivas, den tredje är sambon! "Det kommer inte in något som redan ser använt och avskavt ut" säger han om jag ens nämner ordet shabby chic. Tror inte att han har förstått riktigt att det brukar bli som jag vill *hi hi*och att det faktiskt kan vara riktigt charmigt med lite stött och nött.




Bild från House Doctor & Vitrinskåp Stockholm från Englessons Möbler

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Vad snygg cottage är i svart... vet att du vill ha ett vitt (?), men den är grym i en helt vit miljö!

Mia sa...

Skulle bara vilja lugna er på den punkten angående hämtningen av möbler hos Möbelgrossen. Vi har hämtat möbler från dem, låt mig se, tre gånger nu och jag får ge dem en eloge där. Man åker till deras lager i Utby och där rullar allt på. Man går och betalar det sista om man inte gjort det några trappor upp, får en lapp till lastkillarna därnere och sen hjälper dem en att ta fram paketen. Så själva uthämtningen är kanon tycker jag! Det är bara det där med deras serviceanda just när man vill fråga nåt och inte får svar som jag tycker är usel men det kan ju hända att de tröttnade på oss ;-) och att vi hade otur..

Bara så du vet! Ha en mysig helg!

Mia sa...

Det där svarta var ju inte dumt alltså..!

Hilde sa...

Forstår att det er svårt att välja, alle er så fine. Forresten, lyktan du såg i min blogg er fra EM:)

Tonje sa...

så vakre vitrineskap...jeg har så lyst på ett slikt selv,eller ett fremskap...men jeg får vente til jeg finner det rette.

Niklas&Karin sa...

Hej Sofie!

Tack för att du delgav mig ditt bullrecept, jag ska testa i veckan.

Inte lätt att välja vitrinskåp som ska hänga med så länge oftast, men personligen hade jag nog valt ett enkelt och med krusidulliga saker i:).

snurran sa...

Så vackert..tror vi har samma drömm..och aldrig blir det färdigt ;)
Tack för titten /snurran