torsdag 12 april 2007

Mina dagdrömmar...

Soffa Ektorp från www.ikea.se


Vitrinskåp Rosie från www.mio.se


Contrua 550 från www.nibe.se


Jag dagdrömmer just nu om hur jag ska inreda mitt vardagsrum, som är nästa projekt på tur.
Kan väl villigt erkänna att jag tänker på andra projekt som nyss blivit renoverade, men som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. Just de projekten går jag och funderar över och hur jag ska säga detta till mannen i huset, som faktiskt lagt ner många arbetstimmar på dom.
Ett av dom är hallen, vill så gärna ha pärlspont där, istället för den där hemskt mörka fondtapeten som nu sitter där. Hur säger man det på ett bra sätt mån tro?!

Tillbaks till mitt vardagsrum då...
Jag ser framför mig en vägg, täckt i vitmålad panel med en svart conturakamin som pryder den. Dom andra väggarna skulle jag vilja ha målade i en vit eller ljust gråbeige ton.
Mittemot står det två vita soffor med avtagbara överdrag och ett vitt vitrinskåp.
Ni hör hur jag svävar iväg, men till hösten ska det faktiskt bli verkligt *ler*

3 kommentarer:

Mia sa...

Vilken snygg blogg! Välkommen till bloggvärlden och tack snälla för länkningen!

SOFIE sa...

Tack så mycket! Är en ära att få länka dig, du är en stor inspirationskälla :-)

Hemma på vår gata sa...

Hej!

Vilken fin sida du har! Självklart får du länka till min. Kram Annica